نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 15:38

ارائه آموزش آمادگی دربرابر مخاطرات به بیش از ۲۰۰موکب‌دار خوزستانی

اهواز- معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان از ارائه آموزش آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه به بیش از ٢١٠ نفر از موکب‌داران و عوامل اجرایی آنان در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی طحان ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: دوره آموزش آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه به بیش از ٢١٠ نفر از موکب‌داران و عوامل اجرایی آنان در ایام اربعین در شهرستان‌ها با حضور ٢١ مربی کمک‌های اولیه جمعیت هلال احمر استان خوزستان برگزار شد.

وی توضیح داد: این دوره آموزشی هشت ساعته از ۲ بخش حضوری و غیر حضوری تشکیل شده است. داوطلبان شرکت در این دوره پس از ثبت نام جزوات آموزشی را دریافت کرده و در فرصت مقرر نسبت به مطالعه آن اقدام می‌کنند. سپس در یک دوره ۲ ساعته عملی حضور می‌یابند و در نهایت پس از موفقیت در آزمون پایانی موفق به اخذ گواهینامه می‌شوند.

طحان تصریح کرد: کمک‌های اولیه در گرمازدگی، سوختگی، برق‌گرفتگی، شکستگی دست‌وپا، همچنین احیای قلبی و ریوی و تریاژ و رسیدگی به مصدومان در سوانح احتمالی برخی از سرفصل‌های اصلی این دوره آموزشی را تشکیل می‌دهد.

وی تاکید کرد: اعضای موکب‌های اربعین که قرار است در خاک ایران و عراق خدمتگزار زائران حسینی باشند، می‌توانند به شعب جمعیت هلال احمر سراسر کشور مراجعه و در دوره پیشگیری از مخاطرات و کمک‌های اولیه خاص این مراسم شرکت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475383

مهمترین اخبار ایران و جهان: