نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 09:23

در سال جاری 19هزار شغل پایدار در قم ایجاد شده است

فرماندار قم: در هفته دولت در استان قم 404 پروژه با اعتباری بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم برای دو هزار و 800 نفر به بهره‌برداری خواهد رسید؛همچنین در سال 1401 برای 19 هزار نفر شغل پایدار ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس ذاکریان در آئین گفت‌وگوی بی‌واسطه مسئولان با بیان اینکه دولت سیزدهم با تمام این مشکلات مسیر خود را پیش گرفته است، عنوان کرد: در هفته دولت در استان قم ۴۰۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم برای دو هزار و ۸۰۰ نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ برای ۱۹ هزار نفر شغل پایدار ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: مدرسه‌سازی در استان قم طی مدت زمان دوسال گذشته 200 درصد افزایش داشته است.

فرماندار قم با بیان اینکه ساخت پست ۴۰۰ کیلو ولت در مدت زمان ۸ ماه انجام شد، تصریح کرد: این پست یکی از نیازهای اساسی شهر قم بود.

وی با اشاره به اینکه امسال مصرف برق در کشور رکورد زد، یادآور شد: اگر در طول دهه گذشته به اندازه کافی نیروگاه ساخته بودیم با مشکلات کمبود انرژی مواجه نبودیم.

ذاکریان ادامه داد: امسال تمام تلاش دولت بر این بود که در بخش خانگی خاموشی نداشته باشیم و اگر موردی بوده است در اثر حوادث رقم خورده است.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت ایستگاه CGS گاز در شهرک شکوهیه به بهره‌برداری رسید که گازرسانی به استان قم را پایدار می‌کند، اظهار داشت: در بحث آب و فاضلاب نیز اقدامات مطلوبی شکل گرفته است ولی هنوز با وضعیت مدنظر فاصله داریم.

فرماندار قم با اشاره به اینکه قم سومین شهر سبز کشور است، عنوان کرد: یکی از علت‌های کمبود فضای سبز در منطقه ۶ بافت متراکم مسکونی است. 

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر مشخص شده است، مطرح کرد: در مواردی عدم هماهنگی شهرداری با دستگاه‌های مختلف، موجب هدر رفت بیت المال می‌شود که باید این رویه اصلاح شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476483

مهمترین اخبار ایران و جهان: