نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 00:21

۸۵ درصد جمعیت بیله‌سوار تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل از پوشش ۸۵ درصدی جمعیت شهرستان مرزی بیله‌سوار توسط بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وحید خلیل‌الهی شامگاه روز گذشته در بازدید از شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: این میزان ۴۶ هزار نفر و بالغ بر ۸۵ درصد جمعیت شهرستان را شامل می‌شود که ۲۷۳۶نفرکارمندی،۱۶نفرایرانیان،۱۴۳۲نفرسایراقشار،۴۱۸۱۶نفرروستاییان ونقاط شهری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ نفر از بیمه‌شدگان دارای بیماری خاص هستند، افزود: از این تعداد ۱۸ نفر دیالیزی، ۵ نفر بیماری ام اس، ۷ نفر دارای بیماری هموفیلی، سه نفر بیماری تالاسمی و ۸ بیمار نیز پیوند کلیه شده‌اند و هزینه‌های درمانی انها توسط این بیمه تأمین می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل بیان کرد: چهار پزشک عمومی، یک پزشک متخصص، شش داروخانه، یک بیمارستان، یک مرکز جراحی و سه دندانپزشک، سه ماما طرف قرارداد این بیمه هستند.

خلیل‌الهی گفت: در سال گذشته بیش از ۷۷ هزار نفر مورد مراجعات به مراکز درمانی طرف قرارداد این بیمه در شهرستان صورت گرفته است که ۳۲۰۰ نفر بستری،  و ۷۴۰۰۰ نفر نیز سرپایی درمان شده اند.
وی افزود: برای ارائه خدمات مطلوب، تکریم ارباب رجوع و انجام خدمات بی‌منت سامانه ۱۶۶۶ در کشور راه‌اندازی شده تا مخاطبان بتوانند شکایات، پیشنهادات و نظرات خود را در میان بگذارند و از طریق شماره *۱۶۶۶# از وضعیت بیمه سلامت خود اطلاع یابند

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح دارویار و افزایش قیمت دارو در کشور و استفاده مردم از خدمات بیمه سلامت رایگان، بیان کرد: با بیمه شدن افراد و پرداخت سهم ارز ترجیحی توسط بیمه سلامت به داروخانه‌ها، بیمه شدگان با قیمت قبلی داروی مورد نیاز خود را تامین کرده و مشمول افزایش قیمت دارو نخواهند شد.

خلیل الهی با بیان اینکه با اجرای طرح دارویار قیمت داروها برای بیمه شدگان افزایشی نیافته است، اضافه کرد: در این طرح در واقع ارز ترجیحی دارو به جای شرکت‌های وارد کننده به بیمه پایه درمانی داده می‌شود و بیمه‌ها متعهد به پرداخت آن به داروخانه‌ها شده اند.

وی عنوان کرد:هزینه سالانه داروخانه در بیله سوار ۳۰ میلیارد ریال و این هزینه برای بیمارستان امام (ره) ۵۴میلیارد ریال  و هزینه سالانه بیمه روستایی ۹۲ میلیارد ریال و جمع کل هزینه بیمه شدگان شهرستان ۵۰۰میلیارد ریال در سال می باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان در خصوص افتتاح ساختمان اداری بیمه سلامت بیله سوار نیز گفت: این ساختمان در مساحت ۱۸۰ متر مربع ساخت ان از سال گذشته آغاز شده بود و برای تکمیل آن ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478039

مهمترین اخبار ایران و جهان: