نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 15:54

افتتاح ۱۵ طرح تعاونی - تولیدی در فارس

شیراز - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افتتاح ۱۵ طرح تعاونی - تولیدی در استان فارس با اعتباری بالغ بر شش هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حسین رعیتی فرد ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح طرح‌های تعاونی‌های شهر شیراز بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های رشد اقتصادی افزایش سرانه حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی جامعه است که در دولت سیزدهم شاهد افزایش چشمگیر تعاونی‌ها در فعالیت‌های اقتصادی کشور بودیم.

وی اضافه کرد: مردمی‌سازی اقتصاد می‌تواند عاملی برای رشد فعالیت‌های اقتصادی در جامعه و سرعت‌بخشیدن به فعالیت‌های بنگاه‌های تولیدی شود لازم به ذکر است که ۱۵ طرح تعاونی در شیراز با اعتباری بالغ بر شش هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۶۱۵ نفر طی هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گفته این مقام مسئول سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور کمتر از پنج درصد است که بر اساس قانون باید این میزان به بیش از ۲۵ درصد افزایش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز در حاشیه این آئین با اشاره به افتتاح ۱۵ طرح تعاونی تولیدی در این استان، گفت: بخش اعظم اعتبارات صرف شده برای بهره‌برداری از این طرح‌ها توسط مردم و به‌نوعی اعضای تعاونی‌ها تأمین شده است.

وحید خداپرست با بیان اینکه ده‌ها برنامه در هفته تعاون امسال در فارس اجرا شده است، افزود: از تعاونی‌های منتخب استان فارس در هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر، چهار تعاونی در سطح ملی به‌عنوان برگزیده انتخاب شده‌اند که به‌زودی در آئینی در تهران از آنها تجلیل خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477283

مهمترین اخبار ایران و جهان: