نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 14:02

استفاده از ظرفیت ۱۳۰ مدرسه در ایلام برای اسکان زائران

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: به منظور خدمات‌ دهی به زائران از ظرفیت ۱۳۰ مدرسه در سراسر استان برای اسکان میهمانان سیدالشهدا (ع) استفاده شده است.

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: به منظور خدمات دهی هرچه مطلوب تر به زائران، از ظرفیت ۱۳۰ مدرسه در سراسر استان استفاده شده است تا زمینه اسکان میهمانان سیدالشهدا (ع) فراهم شود. 

وی افزود: شماری از مدارس نیز در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است تا با استفاده از آنها به زائران خدمات دهی داشته باشند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: در شهر مرزی مهران نیز ۳۰ فضای آموزشی مهیا شده و زائران اسکان یافته اند. 

وی با اشاره به پارکینگ خودرو ها بیان کرد: روزانه ۲ هزار خودرو در فضاهای آموزشی مهران فراهم شده است. 

درویشی با اشاره به اینکه در موکب اداره آموزش و پرورش، خدماتی نظیر پخت غذا، توزیع بسته های فرهنگی، اجرای گروه سرود دانش آموزی و غیره برای زائران ارائه می شود، اظهار کرد: یک هزار دانش آموز و یک هزار فرهنگی در خدمات دهی به زائران حسینی در ایام اربعین امسال به زائران خدمت رسانی می کنند. 

وی بیان کرد: امسال از ظرفیت دانش آموزان استفاده شده و این افراد که عمده آن ها از اعضای شورای بسیج دانش آموزی و مدارس استعدادهای درخشان هستند در بسیاری از موکب ها با عنوان راهنمایان استقبال از زائران حسینی فعالیت دارند. 

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام بیان کرد: یکی دیگر از مهم ترین فعالیت دانش اموزان پاکسازی محیطی در مرز مهران خواهد بود. 

وی اضافه کرد: فراخوان خادمین اربعین ویژه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا ویژه مدارس شاهد، با استقبال مواجه شده و تاکنون شمار زیادی در این طرح ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، موکب اصلی این اداره کل علاوه بر مرز مهران در ایلام نیز فعالیت داشته و درحال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477183

مهمترین اخبار ایران و جهان: