نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 08:29

ارائه خدمات به ۱۷ هزار بیمار خاص در لرستان

 خرم‌آباد - معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ارائه خدمات به ۱۷ هزار بیمار خاص در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیاوش بیرانوند در مراسم مرکز همودیالیز سلام خرم‌آباد با تبریک روز پزشک و داروساز و تشریح عملکرد خدمات دانشگاه به بیماران خاص، اظهار داشت: یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های مجموعه مدیریتی کلان دانشگاه این است که خدمات درمانی را به درب منازل بیماران ببریم؛ یعنی اینکه بیماران نباید متحمل هزینه گزاف شوند و بیماران باید در استان لرستان درمان شوند.

وی افزود: عده‌ای از بیماران نسبت به نوع بیماری خود رنج مضاعف می‌برند و بیماری آنها سخت‌درمان پذیر است و امروز دانشگاه علوم پزشکی به ۱۷ هزار بیمار خاص در استان خدمات ارائه می‌دهد و در میان بیماران خاص ۶۵۰ نفر بیمار کلیوی داریم که نیازمند خدمات دیالیز هستند و در این راستا اجازه نخواهیم داد برای بیماران مشکلی ایجاد شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: ۱۳ مرکز فعال دیالیز در استان داریم و همه دستگاه‌های آنها را رفع ایراد و به‌روزرسانی کرده‌ایم.

بیرانوند با تقدیر از عوامل و دست‌اندرکاران دیالیز سلام، گفت: با اینکه خدمات درمانی بهداشتی و دارویی و دیگر بخش‌های دانشگاه به‌واسطه نوع آنها به‌سادگی قابل‌اندازه‌گیری نیست؛ اما از دست‌اندرکاران دیالیز سلام به‌خاطر اینکه در کشور بانی کارهای خداپسندانه در حوزه درمان شده‌اند، همواره قدردان آنها هستیم.

در ادامه «محمدمهدی سبک‌دست» مدیرعامل شرکت همودیالیز سلام و از عوامل شرکت رایحه سپهر سلام، با تقدیر از حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و معاونین، مرکز دیالیز سلام خرم‌آباد را بزرگ‌ترین مرکز دیالیز خصوصی غرب کشور خواند که با ۳۵ تخت، روزانه به ۷۰ بیمار دیالیزی خدمت رایگان ارائه می‌دهد که ظرفیت خود را می‌تواند تا پذیرش ۱۲۰ بیمار دیالیزی افزایش دهد.

بنابراین گزارش، تمام تجهیزات این مرکز از تولیدات ملی است و خدمات آن برای بیماران رایگان و از استانداردهای موجود بر اساس آئین‌نامه‌ها پیروی می‌کند و هزینه مراجعین و بیماران از طریق سازمان‌های بیمه‌گر اخذ می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465539

مهمترین اخبار ایران و جهان: