نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 14:52

گلایه استاندار اصفهان از نبود اعتبار برای نشان دادن هنر در اصفهان

اصفهان - استاندار اصفهان از نبود بودجه مناسب فرهنگی برای حمایت از هنرمندان انقلابی و تمرکز بودجه های فرهنگی در تهران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا مرتضوی پیش از ظهر چهارشنبه در چهاردهمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اصفهان باحضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: نیروهای انقلابی و مکتبی در مجموعه‌های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج و حوزه تربیت می‌شوند، اما با متمرکز شدن بودجه حوزه‌های فرهنگی در تهران سینماگران، خانه تئاتر و … از این بودجه منتفع می‌شوند اما نیروهای انقلابی در استان‌ها که دغدغه کار فرهنگی دارند دیده نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه چند شب گذشته به همراه معاونین استانداری در دفتر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قریب به سه ساعت جلسه داشتیم و در خصوص این مباحث ازجمله بخش‌های مرتبط در قانون بودجه صحبت کردیم، اضافه کرد: در این جلسه شرحی از تقسیم بودجه مسائل فرهنگی در استان‌ها به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه و تصمیم گیری شد تا با مکاتبه‌ای از استان اصفهان، سازمان برنامه و بودجه کشور به این موارد ورود و برخی رویه‌ها را اصلاح نماید.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کار متفاوتی انجام دهیم بایستی اعتبار متفاوتی نیز به این حوزه اختصاص دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1463983

مهمترین اخبار ایران و جهان: