نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 14:39

مسؤولان فرهنگی دانشگاه‌ها افسران جنگ شناختی هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی صحنه اصلی و خط مقدم جنگ ادراکی و شناختی هستند و مسؤولان فرهنگی نقشی به مراتب مهم‌تر و سخت‌تر در این امر ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی پیش از ظهر امروز در نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان کرمان که در ساکن کنفرانس دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، اظهار داشت: از ۴ قرن پیش دنیا به سمت استعمار سوق پیدا کرده و در این راستا مراحل مختلفی از استعمار را پشت سر گذاشته است.

وی ادامه داد: در گذشته استعمار کهنه وجود داشت و سپس به استعمار نو تبدیل شد و در نهایت امروزه به استعمار فرا نو رسیده است و در استعمار فرا نو ابرقدرت‌های جهان به‌دنبال شناسایی نخبگان یک کشور هستند تا از این طریق ایجاد کودتاها و اختلاف دیدگاه‌ها بتوانند بر یک کشور مسلط شوند و حکومت را نابود کنند.

وی با تاکید نقش دانشگاه‌ها به عنوان مراکز علمی تصریح کرد: دانشگاه‌ها کارزار اصلی فعالیت‌های سیاستی و فرهنگی هستند.

 علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: جامعه امروز خصوصا جوانان با یک هجمه‌ای از جنگ همه‌جانبه سایبری و روانی علیه دولت ایران از نظر اعتقادی روبه‌رو هستند که هیچ زمان تعطیل نمی‌شود، چراکه ایران در این مرحله حساس در مقابل تمام دنیا و استکبار جهانی ایستاده است.

 حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز با تاکید بر نقش سرمایه انسانی و تلاش در جهت دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی دانشجویان و اساتید دانشگاهی اذعان داشت: اگر به سرمایه‌گذاری انسانی اعتقاد داریم باید به این قشر از جامعه اعتماد کنیم و زمینه جذب نخبگان دانشگاهی را برای فعالیت پژوهشی فراهم کنیم.

 وی به اردوی راهیان پیشرفت نیز اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته بازدیدهایی از مراکز کارخانه‌ای و علمی و پژوهشی استان برای جامعه دانشگاهی تحت عنوان اردوی راهیان پیشرفت برگزار شد که تاثیر بسزایی در آگاهی‌بخشی جامعه دانشگاهی دارد.

 حجت‌الاسلام حسن عسکری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز ادامه این نشست گفت: دانشگاه‌های استان کرمان جزء موفق‌ترین مراکز علمی در حوزه فرهنگی بوده و هستند و تقویت روابط و همکاری مجموعه‌های فرهنگی و حراست قطعا به آرامش هرچه بیشتر فضای علمی کمک شایانی خواهد کرد.

پایان پیام/۸۰۰۶۶/ ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498539

مهمترین اخبار ایران و جهان: