نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 13:42

دکه‌های مواد غذایی دشتستان کدگذاری شد

بوشهر- رئیس گروه واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان دشتستان از کدگذاری و ساماندهی دکه‌های مواد غذایی در شهر برازجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیده فاطمه حسینی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شهر برازجان ۱۰۴ دکه فعال است که ۸۵ دکه عرضه مواد غذایی هستند.

رئیس گروه واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: از مجموع ۸۵ دکه، ۳۷ دکه عرضه مواد غذایی حساس عرضه می‌کنند که بازدید و نظارت از ۳۰ دکه مواد غذایی حساس در قالب طرح ضربت توسط بازرسان بهداشت محیط انجام گرفته است.

حسینی افزود: بازدید و نظارت از دکه‌های مواد غذایی در سه مرحله پیش‌بینی و اجرایی شده است که در مرحله اول با شناسایی و کدگذاری دکه‌ها توسط شهرداری، صاحبان اصلی دکه‌ها مشخص شده و سپس بازرسین بهداشتی طی طرح ضربت در ۲ نوبت از دکه‌های مواد غذایی ارائه‌دهنده مواد غذایی حساس بازدید و طبق چک‌لیست نظارت؛ اخطارهای بهداشتی لازم را صادر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: طی این بازدیدها، از ۳۰ دکه عرضه مواد غذایی بازدید شده که ۹۶ درصد از متصدیان فاقد کارت تندرستی بوده‌اند و ۴۶ درصد از دکه‌های مواد غذایی فاقد آب جهت شستشو و نظافت وسایل بوده و ۸۳ درصد نیز فاضلاب خود را به شیوه بهداشتی دفع نمی‌کنند.

حسینی با اشاره به اینکه بهداشت مواد غذایی و بهداشت تجهیزات از عوامل مهمی است که در سلامت مصرف‌کنندگان به‌صورت مستقیم تأثیرگذار است، تصریح کرد: متأسفانه در پایش انجام‌شده، ۵۶ درصد از دکه‌های مواد غذایی از بهداشت مواد غذایی مطلوب و ۶۶ درصد از بهداشت تجهیزات مناسب برخوردار نبوده‌اند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: در سنجشی که با دماسنج پرتابل از دمای یخچال و فریزرهای موجود در دکه‌ها انجام گرفته، مشخص شد که ۵۳ درصد از یخچال‌ها از دمای مناسب برخوردار نبوده‌اند.

رئیس گروه بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های فرماندار دشتستان و تلاش شهردار برازجان جهت کدگذاری و ساماندهی دکه‌های شهر برازجان، خاطرنشان کرد: به‌تمامی دکه‌های دارای نواقص، اخطاریه بهداشتی داده شده است و مرحله بعد در صورت رفع نشدن نواقص، مراتب به مراجع قضائی اعلام و پیگیری خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484683

مهمترین اخبار ایران و جهان: