نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 13:29

انتقال ۵۰ مصدوم از مرز منذریه عراق به مراکز درمانی ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: از ابتدای آغاز رویداد اربعین، ۵۰ مورد عملیات و انتقال بیمار از خاک عراق از طریق مرز خسروی (منذریه) به کشور انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه امروز در جلسه فوق‌العاده ستاد اربعین استان که در پایانه مرزی خسروی و به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در مقایسه با دیگر مرزهای زمینی اربعین کشور، کمترین گزارش و اعزام به حادثه را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: از ابتدای آغاز رویداد اربعین در فاصله زمانی بیست و هفتم مردادماه تا روز گذشته یازدهم شهریورماه، ۵۰ مورد عملیات و انتقال بیمار در خاک عراق و ۸۰ مورد در ایران که عمدتا به علت گرمازدگی، افت فشار و بیماران خاص بوده توسط جمعیت هلال احمر استان انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه حوادث جاده‌ای اربعین امسال را ۲۴ مورد اعلام کرد و افزود: این تعداد فقره تصادف در مقایسه با دیگر استان‌های درگیر با مراسم راهپیمایی اربعین و همچنین نسبت به سال گذشته، آمار پایینی و کاهشی بوده است.

وی اشاره‌ای هم به حادثه سقوط بالگرد فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در روز جمعه دهم شهریورماه داشت و گفت: در پی وقوع سانحه برای بالگرد نیروی انتظامی استان در شهرستان دالاهو دهستان بیوه‌نیج روستای ده‌کهنه، چندین تیم عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه برای امداد رسانی به مصدومان سانحه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و خوشبختانه فوتی نداشتیم.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483139

مهمترین اخبار ایران و جهان: