نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 18:52

شاعر چهارمحال و بختیاری و سراینده الماس‌های گمشده درگذشت

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مرتضی حامدی شهرکی متخلص به فرزان شاعر اهل این استان در سن 64 سالگی چشم از جهان فرو بست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله شیرانی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مرتضی حامدی شهرکی متخلص به فرزان در سال ۱۳۳۸ در شهر کیان به دنیا آمد و سال‌ها در کسوت معلمی در آموزش و پروش خدمت کرد، اظهار کرد: از این شاعر مردمی ۹ جلد کتاب شعر و برخی آثار پژوهشی به یادگار مانده است.

وی افزود: فرزان شاعری بود که در خلق واژگان و به کارگیری آن‌ها در سرایش اشعار به زبان فارسی و ترکی توانایی بالایی داشت و تسلط وی بر مفاهیم فلسفی و روانشناسی از ویژگی‌های برجسته کار او محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تسلط این شاعر اهل شهر کیان در سرودن اشعار به‌گونه‌ای بود که در برخی آثار او می‌توان سادگی و صمیمت را به خوبی احساس کرد و در تعدادی از آثار دیگرش، پیچیدگی‌های کلامی به چشم می‌آید که این موضوع نشان از مهارت او بر زبان فارسی دارد.

شیروانی با تسلیت فقدان این شاعر چهارمحال و بختیاری به خانواده او و همچنین جامعه فرهنگ و ادب استان عنوان کرد: بدون شک با بررسی دقیق آثار مرتضی حامدی شهرکی می‌توان ویژگی‌های ممتاز دیگری را در لحن و شعر او کشف کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیکر مرحوم مرتضی (فرزان) حامدی شهرکی یازدهم شهریور ۱۴۰۲ در آرامستان زادگاهش شهر کیان به خاک سپرده شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: فرزان نخستین کتاب خود را با نام «کلیات دی‌وان اشعار؛ شامل فانوس بهارستان ققنوس» در سال ۱۳۸۴ به چاپ رسانید.

شیرانی بیان کرد: «افسانه زندگی»، «الماس‌های گمشده»، «برهنه و برف»، «سه‌گانه‌های اسرارآمیز»، «می‌گویم… می‌گوید…»، «هزار منقار»، «چکامه‌های سبز» و «دنیز آناسی: مجموعه اشعار ترکی» از دیگر کتاب‌های او به شمار می‌رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483583

مهمترین اخبار ایران و جهان: