نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 20:38

لاوروف: سران «بریکس» برخلاف غربی‌ها به‌مسائل واقعی می‌پردازند

وزیر امور خارجه روسیه امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد: سران «بریکس» به‌مسائل واقعی می‌پردازند؛ اما غربی‌ها به‌تکان‌دادن زبان خود تمایل دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: سران «بریکس» برخلاف همتایان غربی خود با مسائل واقعی سروکار دارند.

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با یک برنامه تلویزیونی روسیا-۱ (Rossiya-۱) در این خصوص گفت که سران کشورهای عضو «بریکس» با مسائل واقعی سر و کار دارند در حالی که سیاستمداران و خبرنگاران غربی بیشتر به تکان دادن زبان خود تمایل دارند.

سرگئی لاوروف درباره سیاستمداران و خبرنگاران غربی که با تحقیر درباره «بریکس» صحبت کرده بودند، گفت: این نشان می‌ دهد که آنها زبان خود را تکان می‌ دهند، در حالی که ما از مغز خود استفاده می‌کنیم و در مسائلی ملموس [وارد] می‌ شویم.

اجلاس سران کشورهای عضو «بریکس» ۲۲ تا ۲۴ آگوست (۳۱ مرداد تا دوم شهریور) در شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی برگزار شد. سران ۵۴ کشور آفریقایی نیز به این نشست دعوت شده بودند.

در این نشست، کشورهای عضو پیوستن ایران، آرژانتین، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات از ابتدای ژانویه ۲۰۲۴ به این اتحاد را مورد توافق قرار دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472039

مهمترین اخبار ایران و جهان: