نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 06:46

امسال بیش از 2 هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع کردستان در آتش سوخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: در سال جاری ۱۳۹ فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و طبیعی استان به ثبت رسیده که بالغ بر ۲ هزار و ۲۴۰ هکتار عرصه جنگلی در 10 شهرستان استان دچار حریق شد.

بهزاد شریفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌های مریوان اشاره و اظهار کرد: مدیریت آتش‌سوزی بسیار سخت بود، حجم آتش‌سوزی در مریوان به گونه‌ای بود که بعد از خاموشی هم هر لحظه امکان حریق مجدد وجود داشت ضمن اینکه آتش در بالادست مناطق جنگلی بسیار زیاد بود.

وی ادامه داد: در خصوص آتش‌سوزی‌ها مشکلات زیادی از قبیل تامین سوخت، هدایت بالگرد و مدیریت نیروی مردمی وجود داشت که البته خوشبختانه در این آتش‌سوزی خسارت جانی نداشتیم.

شریفی‌پور اذعان داشت: زحمات همکاران منابع طبیعی برای خاموش کردن آتش مغفول ماند ضمن اینکه در فضای مجازی هم به برخی شایعات دامن زده می‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود‌.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان ۳۰ میلیارد تومان برای این اداره کل مصوب شد که تاکنون از این میزان ۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است‌.

شریفی‌پور همچنین از تصویب ۸ میلیارد تومان اعتبار برای منابع طبیعی کردستان در جریان سفر اخیر رئیس سازمان منابع طبیعی کشور به استان خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه منابع طبیعی کردستان سالانه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، خاطرنشان کرد: برای شهرستان مریوان و مدیریت آتش‌سوزی‌ها ۱۲۰ دستگاه دمنده نیاز داریم و اگر اعتبار آن تامین شود می‌توان تمام سازمان‌های مردمی را مجهز به دمنده کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان عنوان کرد: آتش‌سوزی‌ها در سال جاری به دلیل نزولات جوی مناسب و افزایش پوشش گیاهی است.

وی به آمار آتش‌سوزی امسال در کردستان اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۱۳۹ فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و طبیعی به ثبت رسیده که بالغ بر ۲ هزار و ۲۴۰ هکتار عرصه جنگلی در 10 شهرستان استان دچار حریق شد.

شریفی‌پور با اشاره به اینکه از میزان آتش‌سوزی‌های استان ۵۰ فقره آن مربوط به شهرستان مریوان بوده است، اذعان کرد: در سال جاری تاکنون هزار و۴۲۶  هکتار از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی این شهرستان دچار حریق شده است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470539

مهمترین اخبار ایران و جهان: