نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 09:14

راننده محترم احتیاط کن، جاده لغزنده است

سرهنگ عبدالحسین زارع سرپرست پلیس‌راه استان کرمانشاه گفت: رانندگان قبل از سفر حتماً از وضعیت آب و هوایی مسیر حرکت مطلع شده و با رعایت کامل نکات ایمنی و اصل احتیاط رانندگی کنند.

سرهنگ عبدالحسین زارع سرپرست پلیس‌راه استان کرمانشاه، ضمن اشاره به مخاطرات رانندگی در زمان بارش برف و باران اظهار کرد: جاده لغزنده موجب کاهش اصطکاک لاستیک خودرو و پایین آمدن میدان دید خواهد شد و اگر رانندگان نسبت به این عوامل بی‌اهمیت باشند، نتیجه آن وقوع سوانح رانندگی خواهد بود.

وی افزود: رانندگان قبل از سفر از سالم بودن سیستم گرمایشی، برف پاکن، چراغ‌ها، لاستیک‌ها و ترمزهای وسیله نقلیه اطمینان حاصل نمایند و تجهیزات زمستانی و لباس گرم و مقداری مواد غذایی خشک و سبک همراه داشته باشند.

سرپرست پلیس‌راه استان کرمانشاه ضمن تأکید بر این نکته که رانندگان قبل از سفر حتماً از وضعیت جوی مسیر حرکت اطلاع پیدا کنند، تصریح کرد: در طول سفر از مسیرهای شناخته‌شده تردد و از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و کوه‌ها و مکان‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد خودداری کنند.

وی ادامه داد: توجه گردد که ورود ناگهانی و سریع به آب‌گرفتگی‌های روی جاده می‌تواند باعث برهم خوردن تعادل وسیله نقلیه شود، به همین دلیل با رعایت سرعت مطمئنه و توجه به جلو از قرار گرفتن در این شرایط پیش‌گیری به عمل آید.

زارع با بیان این که برای جلوگیری از سر خوردن باید قبل از رسیدن به پیچ‌ها با کاهش سرعت و حرکت اتومبیل به آرامی باشد، تأکید کرد: رعایت فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی در عین داشتن سرعت مطمئنه و عدم شتاب‌زدگی باعث کاهش چشم‌گیر احتمال تصادف خواهد شد.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651583

مهمترین اخبار ایران و جهان: