نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 18:22

شکستگی لوله انتقال آب به مناطق شرق اصفهان بر اثر فرونشست زمین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به شکستگی لوله انتقال آب مناطق شرق اصفهان گفت: با بررسی شرایط محل، علت حادثه فرونشست زمین و نفوذ ریشه درختان واقع در حریم خط اعلام شد.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بر اثر شکستگی لوله آب واقع در محدوده شرکت نمایشگاه‌ها و شهر رویاها آب از ۲ خط لوله هزار میلیمتری انتقال آب مناطق شرق اصفهان نشت پیدا کرده است.

وی افزود: عوامل فنی و تعمیرات شرکت آب و فاضلاب از صبح امروز عملیات حفاری تعویض و بازسازی خطوط لوله را آغاز کردند و قرار است تا اواخر شب بازسازی خط لوله و ایمن‌سازی محل انجام شود.

شیشه‌فروش با بیان اینکه با بررسی شرایط محل، علت حادثه فرونشست زمین و نفوذ ریشه درختان واقع در حریم خط اعلام شد، گفت: با پیش‌بینی‌های بعمل آمده در افزایش ظرفیت مخازن مشکل جدی برای تامین آب شرب مشترکان مناطق اطراف و شهرستان‌های در مسیر از جمله روشن دشت، شهرک زاینده رود، نایین، ورزنه، هرند، جرقویه و کوهپایه ایجاد نشده فقط در برخی مناطق افت فشار آب گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: خشکی رودخانه زاینده‌رود و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی باعث ایجاد فرونشست زمین در دشت اصفهان برخوار شده که اثرات آن سبب تشدید وقوع حوادث شکستگی شبکه‌های فرسوده آب و فاضلاب در شهر اصفهان و مناطق مجاور شده است.

 

 

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌های آب و فاضلاب شهر اصفهان با قدمت ۵۰ سال  فرسوده بوده که با توجه به شرایط فرونشست زمین، وقوع مخاطرات ناشی از شکستگی و ایجاد حفره و شکاف در خیابان‌ها را افزایش داده است.

شیشه‌فروش عنوان کرد: نیاز است وزارت نیرو ضمن تأمین حقابه‌های قانونی زاینده‌رود اعم از کشاورزی و زیست محیطی و احیای تالاب گاوخونی و تسریع در اجرای طرح‌های تامین آب استان و احیای رودخانه زاینده رود نسبت به تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی شبکه‌های فرسوده و در معرض خطر اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در سال جاری ۲۶ مورد حادثه شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب در شهر اصفهان به وقوع پیوسته است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661883

مهمترین اخبار ایران و جهان: