نیوز سیتی!
20 بهمن 1402 - 16:07

حضور گسترده مردم در انتخابات و شرکت در راهپیمایی یک تکلیف شرعی است

امام جمعه پارس‌آباد گفت: وظیفه شناسی و حضور در میدان و مشارکت حداکثری در انتخابات و دعوت به این عرصه لازم و ضروری است، چون شرکت در انتخابات هم حق است و هم تکلیف پس باید در سرنوشت آینده خود سهیم باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری‌بنابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و فرار رسیدن ۲۲ بهمن‌ماه، اظهار کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات و شرکت در راهپیمایی یک تکلیف شرعی است و مردم شهرستان پارس‌آباد با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه و شرکت در انتخابات حمایت خود را از ولایت فقیه و انقلاب اعلام می‌کنند.

وی افزود: مردم ایران با حضور در ۲ رزمایش سیاسی یعنی شرکت گسترده راهپیمایی و انتخابات تبعیت خود را از رهبر انقلاب اعلام کرده و مشت محکمی بر دشمنان نظام و انقلاب می‌زنند؛ مردم با حضور در انتخابات فرد اصلح را به مجلس خواهند فرستاد و شخصی که انتخاب خواهد شد، در واقع امانت‌دار رأی مردم خواهد بود چرا که نماینده بودن یک امانت‌داری است.

امام جمعه شهرستان پارس‌‌آباد گفت: رأی مردم در انتخابات کارساز بوده و مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی حضور می‌یابند و آبروی نظام اسلامی همچون گذشته حفظ شده و تبلیغات سوء دشمن نیز در این ارتباط به جایی نمی‌رسد؛ وظیفه شناسی و حضور در میدان و مشارکت حداکثری در انتخابات و دعوت به این عرصه لازم و ضروری است، چون شرکت در انتخابات هم حق است و هم تکلیف پس باید در سرنوشت آینده خود سهیم باشیم.

باقری‌بنابی تصریح کرد: باید با حضور خود، تکلیف ملی و شرعی خود را با حضور حداکثری به پای صندوق رأی انقلاب اسلامی انجام و آینده کشور را تا سرحد اعتلای عالی برسانیم و رصد کنیم که اگر فرد یا افرادی انگیزه لازم حضور در صحنه بسیار حساس سیاسی کشور را نداشته باشند، آن‌ها را تشویق و تبیین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمل به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، آماده کردن جهان برای ظهور حضرت امام عصر (عج) است و همه باید محکم در این مسیر گام برداریم؛ یکی از آنان انتخابات است و به جوانان با دادن مسئولیت میدان بدهیم  تا گام دوم انقلاب تحقق یابد.

امام جمعه پارس آباد از آب منطقه‌ای مغان خواست به حاشیه‌های بخش اسلام‌آباد توجه ویژه داشته باشند که بیشتر حاشیه بخش اسلام آباد از کمبود آب شرب در اذیت هستند.

باقری بنابی در پایان از اداره راه و شهرسازی خواست جاده و راه‌های باقی‌مانده پارس آباد به اردبیل و همچنین فیروز آباد به گوشلو را آماده و در اختیار مردم قرار دهند.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666183

مهمترین اخبار ایران و جهان: