نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 20:51

بیعت بختیاری‌ها با امام خمینی(ره) بزرگترین بیعت نمادین تاریخ ایران است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیعت بختیاری‌ها در روز 20 بهمن با امام خمینی(ره) بزرگترین بیعت نمادین تاریخ کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید صولت مرتضوی عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز چهارمحال و بختیاری با اشاره به بیعت بختیاری‌ها با امام خمینی(ره)، گفت: این بیعت بزرگترین بیعت نمادین تاریخ ایران است که بسیاری از مردم حکایت آن را هنوز نمی‌دانند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ۲۰ بهمن روز طلایی تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و بیعت شجاعانه بختیاری‌ها با امام خمینی(ره) نه تنها در کشور بلکه در جهان طنین‌انداز شد.

وی با اشاره به نقش تاریخی بختیاری‌ها در مبارزه با استکبار در طول تاریخ، افزود: فتح تاریخی تهران در سال ۱۲۸۸ و قیام علیمردان‌خان بختیاری در سال ۱۳۰۸ منجر به متزلزل ساختن پایه‌های سلطنت رضاخان شد که این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

مرتضوی اضافه کرد: اسناد موجود ساواک نشان می‌دهد که جامعه بختیاری‌های چهارمحال و بختیاری کشش زیادی به مواضع امام خمینی (ره) داشته‌اند.

وی ادامه داد: طبق اسناد موجود با گسترش فزاینده‌ مدارس علوم دینی و جمعیت طلاب در دوران پیش از انقلاب در چهارمحال و بختیاری روبه‌رو هستیم و مبارزه بختیاری‌های این استان در نابودی طاغوت نقش بسزایی داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات بختیاری‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: دیوارنویسی‌ها، راهپیمایی‌ها و تظاهرات ۲ هزار نفری در مرکز چهارمحال و بختیاری باعث نگرانی رژیم وابسته و مستکبر بود.

وی عنوان کرد: شاپور بختیار که چیزی جز نام و شهرت از بختیاری‌ها به ارث نبرده بود، با حمایت استکبار روی کار آمد تا از ظرفیت عظیم این قوم استفاده کنند اما بصیرت بختیاری‌ها نسخه استکبار را در هم پیچید.

مرتضوی یادآور شد: مردم چهارمحال و بختیاری همواره پشتیبان خاندان عصمت و طهارت بوده‌اند و دوستی با ولایت در دل‌های مردم این قوم بزرگ وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر به قیام بی‌بی مریم بختیاری نگاه شود، گردان‌های او با نام اهل بیت(ع) ممزوج است.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1667539

مهمترین اخبار ایران و جهان: