نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 14:56

ماجرای عدم تحویل اتوبوس‌های داخلی به شهرداری از زبان زاکانی

شهردار تهران در واکنش به اظهارنظر مدیرعامل یکی از خودروسازی ها درخصوص عدم اجرای تعهدات شهرداری گفت: شهرداری به تمام تعهدات خود عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، علیرضا زاکانی شهردار تهران ظهر امروز در حاشیه بهره‌ برداری از ۲۲ بازار میوه و تره‌ بار شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ما ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری کرده‌ایم که ۲۵۰۰ دستگاه از تولید کننده داخلی و ۲۵۰۰ دستگاه از تولید کننده خارجی خریداری شده است.

وی گفت: این اتوبوس‌ها کیفیت و قابلیت‌های بسیار خوبی دارند اما ما اعلام کرده‌ایم که تولید داخل به اندازه نیاز ما نیست و نمی‌توانیم مردم را گرو بگیریم که چندین سال بعد اتوبوس‌ها را دریافت کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ما طبق تعهدات پول را واریز کرده‌ایم و اتوبوس‌ها را تحویل می‌گیریم، تصریح کرد: اتوبوس‌هایی هم که از خارج از کشور خریداری کرده‌ایم با کیفیت وارد کشور می‌شود.

زاکانی ادامه داد: از ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده داخلی ۵۰۰ دستگاه برقی و ۲۰۰۰ دستگاه با استانداردهای روز دنیا دیزل هستند.

وی در خصوص اظهارنظر مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر عدم دریافت پول از شهرداری برای تولید اتوبوس، تصریح کرد: 170 دستگاه اتوبوسی که اخیرا از آن یاد شده است غیر از 5 هزار اتوبوس اشاره شده است به طوریکه این اتوبوس‌ها قبلا خریدار شده بودند.

زاکانی اضافه کرد: تعامل بسیار خوبی با خودروسازها داریم و در خصوص اظهارنظری که انجام شده ما اسمی از خودروساز نیاورده‌ایم اما اعلام کرده‌ایم در حوزه کیفیت اگر اتوبوس‌های داخلی کیفیت داشته باشند خریداری می‌کنیم که در این رابطه بیان نادرستی مطرح شده است.

شهردار تهران بیان کرد: ما هم پرداخت نقدی و هم تهاتر با ملک داشتیم که پرداخت نقدی انجام شده و تهاتر هم جزو قرارداد بوده که ملک معرفی شده است اما قیمت‌گذاری‌ها را براساس کارشناس رسمی اعلام کرده‌ایم که خودروساز از طریق کارگزاری برای قیمت‌گذاری عمل کرد و در مرحله بعد شکایت کردند و خودشان محکوم شدند.

زاکانی افزود: در خصوص ۱۵۰ دستگاه اتوبوسی که اعلام شد، مشکل داشتند. از میان ۱۷۰ دستگاه اتوبوسی که خریداری شده بود باید بگویم که این دستگاه‌ها اشکالاتی داشتند که اشکالات را به مجموعه اعلام کردیم و گفتیم که اشکالات را رفع کنند.

به گزارش فارس، مدیر عامل ایران خودرو گفته است؛ ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری تهران تحویل دادیم و قرار بود ۲۰۰ میلیارد تومان به ما پرداخت کنند که هنوز ریالی به صورت نقدی پرداخت نشده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1667139

مهمترین اخبار ایران و جهان: