نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 12:03

اجمالی/ سامانه نوین نانو حباب در تصفیه خانه ساوه برای اولین بار در کشور افتتاح شد

طی مراسمی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، طرح ازن زنی با فناوری نانو حباب ازن در تصفیه خانه آب شهر ساوه، در مجاورت سدالغدیر این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، صبح امروز به مناسبت دهه فجر و با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، طرح ازن زنی با فناوری نانو حباب ازن در تصفیه خانه آب شهر ساوه، برای نخستین بار در کشور در مجاورت سدالغدیر این شهرستان افتتاح شد.

 عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و با تکمیل فرآیند آزمایش، مجوز طرح از سوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در دیماه سال‌جاری اخذ و همزمان با دهه فجر وارد مدار بهره برداری رسمی شد.

این تصفیه خانه با ۵۷۵ لیتر بر ثانیه، تامین کننده ظرفیت اسمی بخشی از نیاز آب شرب جمعیت ۲۵۰ هزار نفری شهر ساوه است.

به منظور افزایش حلالیت ازن در آب و کاهش هدررفت آن، ارتقاء عملکرد ازن زنی برای حذف طعم و بو در آب و به دنبال سیاست های کلان دولت در حمایت از شرکت های دانش بنیان، با رایزنی های انجام شده فیمابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری(ستاد ویژه توسعه فناوری نانو )، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اجرای طرح پایلوت تزریق نانو حباب ازن برای اولین بار در کشور با هزینه ۲.۵ میلیارد تومان در تصفیه خانه آب شهر ساوه توسط شرکت دانش بنیان نانو حباب انرژی در سال ۱۴۰۰ کلید خورد. 

در حال به روز رسانی

منبع: فارس
شناسه خبر: 1658739

مهمترین اخبار ایران و جهان: