نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 15:27

پرداخت ۹۶۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به نیازمندان خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی از پرداخت ۹۶۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به ۱۲ هزار و ۴۷۰ نفر از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از ابتدای دولت سیزدهم ۲۹ هزار و ۲۵۸ مورد درخواست تسهیلات اشتغال‌زایی در سامانه حیات ثبت شده که از این تعداد ۲۳هزار و ۲۷۰ نفر مشاوره شغلی دریافت کردند.

وی ادامه داد: ۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر به مبلغ یک هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی و تعداد ۱۲ هزار و ۴۷۰ نفر به مبلغ ۹۶۶ میلیارد تومان موفق به اخذ تسهیلات اشتغال‌زایی شدند.

به گفته وی افزون بر این ۲ هزار و ۵۵۹ نفر آموزش‌های مهارتی و ۴ هزار و ۹۳۶ نفر آموزش پایدارسازی و توسعه و یک هزار و ۱۲۱ کودک و نوجوان در کلاس‌های آموزشی تابستانی و حرفه‌آموزی شرکت کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اضافه کرد: در این مدت هزار و ۲۶۹ نفر به شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی معرفی و مشغول به کار شدند.

عرب تصریح کرد: این نهاد با شناسایی و ایجاد مشاغل پایدار با رویکرد کسب و کارهای خرد و خانگی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای خدمت‌گیران و رسیدن به درآمد مکفی گام بزرگی در جهت توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت بر داشته است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی حمایت از ۱۹ طرح دانش‌بنیان و توسعه آن نگاه معطوف به بازار در توسعه مشاغل ایجادی به منظور پایدارسازی مشاغل از رویکردهای اساسی این نهاد است.

عرب افزود: به نحوی که از ابتدای دولت سیزدهم تعداد ۸۷ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال در پلتفرم‌های باسلام و دیجی‌کالا دارای فروشگاه مجازی شدند و هم چنین این نهاد با برگزاری رویدادهای دانش‌بنیان تلاش‌ می‌کند این حلقه اقتصاد را کامل کند. 

وی تصریح کرد: تعامل موثر با کارفرمایان در بنگاه‌های تولیدی و صنعتی، تعامل با بیش از ۱۴۳ نفر از کارآفرینان در قالب راهبری شغلی، مهارت‌آموزی و استفاده از همه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی با هدف توسعه و نشر حرفه‌آموزی توسعه مشاغل وصنایع کوچک و کم سرمایه در مناطق محروم و روستایی به خصوص احداث نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلو واتی و افزایش سهم آن در سبد اشتغال امداد همگی نشان از عزم جدی امداد در تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659083

مهمترین اخبار ایران و جهان: