نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 13:11

کشف 900کیلوگرم تخم مرغ غیر مجاز از یک انبار در قائم شهر

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: در این انبار 85 کارتن تخم مرغ به وزن 900 کیلوگرم و به ارزش اقتصادی 535 میلیون ریال کشف و توقیف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم شهر، علی درویش نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در یک انبار در شهرستان 85 کارتن  تخم مرغ به صورت غیر مجاز کشف و با متخلف برخورد شد،  اظهار کرد: در این انبار 85 کارتن تخم مرغ به وزن 900 کیلوگرم و به ارزش اقتصادی 535 میلیون ریال توقیف شد.

وی علت این تخلف را  وجود تخم مرغ های فاقد نشانه گذاری و نداشتن تاریخ انقضا، نداشتن مجوز کسب و درج نکردن انبار در سامانه، نداشتن گواهی بهداشتی قرنطینه ای محل اعلام کرد که از نظر بهداشتی و دامپزشکی تخلف محسوب می شد.
 
مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر تصریح کرد: در این بازدید که مسؤول بازرسی،  حراست و نماینده بهداشت حضور داشتند، مقرر شد پرونده این انباردار غیر مجاز متخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شود.
 
درویش نیا در پایان با بیان اینکه طبق قوانین و آیین نامه دامپزشکی داشتن گواهی بهداشتی تخم‌مرغ خوراکی با رعایت دستورالعمل مبنی بر رعایت شرایط نشانه ‌گذاری قابل مصرف و حمل امکان پذیر خواهد بود،  گفت: این بازرسی ها به صورت مداوم ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648183

مهمترین اخبار ایران و جهان: