نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 15:29

دسترسی به بازارهای دنیا از مسیر سیستان و بلوچستان موجب رونق تجارت می شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دسترسی به بازارهای بزرگ دنیا از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان از جمله بازار آسیای میانه، آفریقا، هند و چین می‌تواند سبب رونق تجارت و صادرات شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی در اختتامیه رویداد ملی توان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان استان تجاری بوده و بیش از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز خشکی و دریایی دارد که این ظرفیت شرایط را برای توسعه صادرات و واردات با کشورهای افغانستان، پاکستان، عمان و کشورهای آفریقایی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه این استان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد، گفت: بر اساس سه راهبرد بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت کارها را انجام می‌دهیم در این میان نگاه توحیدی بسیار مهم است.

استاندار افزود: بر اساس سه راهبرد بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت کارها را انجام می‌دهیم در این میان نگاه توحیدی بسیار مهم است که نظام اسلامی همه کارهای آن در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بر پایه این نگاه پیش می‌رود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم اجرای مصوبات دهه ۸۰، ادامه داد: زحمات زیادی توسط مسئولان وقت کشیده شده اما یکی از عواملی که موجب شده تا بسیاری از مسائل و مشکلات همچنان ادامه پیدا کند عدم اجرای مصوبات و تنبلی ها است که باید جبران کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش اصل هر نظام است چرا که یک مجموعه راهبردی بوده، گفت: باید در این مجموعه عظیم سرمایه‌گذاری کرد و اولویت کار مهارت محوری و نگاه تولیدی دانش‌آموزان باشد، همچنین با توجه به اینکه دانشگاه محور مهم توسعه هست اگر کارها پایه علمی نداشته باشد دچار آسیب می‌شویم بنابراین حوزه مهارت محوری در دانشگاه بسیار مهم است.
 

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635139

مهمترین اخبار ایران و جهان: