نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 17:17

لزوم عرضه زعفران در بورس کالا

رئیس اتاق اصناف نیشابور گفت: با عرضه زعفران در بورس کالا هم تولید‌کنندگان محصول خود را به قیمت مطلوبی می‌فروشند و هم مشتریان می‌توانند زعفران را با قیمتی مناسب‌ تهیه کنند.

حجت نظافتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: نیشابور در سال‌های گذشته به یکی از قطب‌های تولید زعفران در استان خراسان رضوی تبدیل شده است.

رئیس اتاق اصناف نیشابور با بیان اینکه در سال جاری به دلیل خشکسالی، افزایش دمای زمین و تشنه بودن خاک، پیازهای زعفران نتوانستند مواد مغذی را از زمین دریافت کنند، ادامه داد: از این رو نه فقط رشد مطلوبی نداشته، بلکه زمین خشک، رطوبت داخل پیازهای زعفران را نیز جذب کرده که نتیجه آن کاهش تولید محصول هم از نظر کمیت و هم کیفیت بوده است.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از مشکلات کشاورزان، نداشتن آگاهی و ناتوانی در محاسبه دقیق هزینه‌های تولید زعفران در طول سال زراعی است. به همین بیشتر کشاورزان برای تامین هزینه‌های تولید و امرار معاش، مجبور به فروش محصول زعفران در فصل برداشت و یا حتی قبل فصل برداشت به دلالان می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران افزود: با پیگیری‌های انجام شده، در سال جاری اتحادیه گیاهان دارویی، آجیل و زعفران در نیشابور تشکیل شد. همچنین به دنبال ایجاد بستر عرضه زعفران تولیدی شهرستان نیشابور، در بورس کالا هستیم.

نظافتی تاکید کرد: با عرضه زعفران در بورس کالا هم تولیدکنندگان می‌توانند محصول‌ خود را به قیمت مطلوب در بورس کالا عرضه کنند، و هم به دلیل حذف دلالان و واسطه‌ها، مشتریان می‌توانند زعفران را با قیمتی مناسب‌ تهیه کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644939

مهمترین اخبار ایران و جهان: