نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 00:48

عبدالسلام: یمنی‌ها زبان تهدید را بر نمی‌تابند

سخنگوی جنبش انصارالله یمن به دنبال ادعای یک رسانه آمریکایی درباره برنامه‌ریزی احتمالی آمریکا برای حمله به مواضع ارتش یمن، تاکید کرد که مردم یمن زبان تهدید را بر نمی‌تابند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پیامی تاکید کرد که مردم یمن زبان تهدید را بر نمی‌تابند.

این پیام پس از آن منتشر شده است که روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» اخیرا در گزارشی مدعی شد آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای حمله به مواضع نظامی ارتش یمن است.

سخنگوی انصارالله که این پیام را، امشب (جمعه)، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس به دنبال سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به ترکیه منتشر کرده است، گفت: «موضع یمن در حمایت از غزه علیه خون‌ریزی‌های صهیونیسم درست و مسئولانه است. فشارها بایست به سمت صهیونیست‌ها متمایل شود تا جلوی این خونر‌یزی‌ها گرفته شود و محاصره نوار غزه برداشته شود».

محمد عبدالسلام اضافه کرد: «آنچه منطقه و کشورهای حاشیه دریای سرخ را تهدید می‌کند، وحشیگری اسرائیل و نظامی کردن دریای سرخ توسط آمریکا در خدمت به اسرائیل است».

ارتش یمن به دنبال تشدید حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، حمایت کامل خود را از مردم فلسطین اعلام کرد و خبر داد که به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نخواهد داد.

ارتش یمن که در بسیاری از این عملیات‌های دریایی موفق عمل کرده است، در یکی از این درگیری‌ها با مداخله بالگردهای آمریکایی تعدادی از نیروهای خود را از دست داد.

عبدالسلام تاکید کرد: «مردم ما در یمن هیچ کشوری را که به آن‌ها تعرض نمی‌کند، تهدید نمی‌کنند و در عین حال بر نمی‌تابند که کسی با آن‌ها با زبان تهدید صحبت کند».

عبدالسلام در پایان گفت: «آمریکا و متحدان آن باید از اندیشه استکباری دست بردارند و بدانند که تلاش برای به زانو درآوردن با زور بی‌فایده است».

مدیر دفتر رهبر انصارالله یمن به دنبال شهادت تعدادی از نیروهای دریایی یمن اخیرا در نشستی با مسئولان رسانه‌ای این کشور اظهار داشت که آمریکا با شلیک به نیروهای یمنی، در واقع به خود شلیک کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628039

مهمترین اخبار ایران و جهان: