نیوز سیتی!
14 دی 1402 - 17:50

جوامع اسلامی برای آزادسازی قبله اول مسلمان باید متحد شوند

رئیس شورای علمای اسلام قلعه افغانستان گفت: برای آزادسازی قبله اول مسلمان، باید جوامع اسلامی متحد شوند و به گروه های مقاومت فلسطینی کمک های سیاسی، نظامی، فکری و مشاوره ای بکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، مولوی جمعه خان صفی زاده در حاشیه نشست هم اندیشی نقش علما و دانشگاهیان در وحدت جهان اسلام و حمایت از فلسطین اظهار کرد: جهاد نظامی و سیاسی در مقابل جنایات رژیم اسرائیل، لازمه حمایت از غزه می باشد؛ زیرا امروزه فلسطین به یک مسئله نظامی و سیاسی بدل شده است.

وی افزود: مرکز اتحاد و وحدت مسلمانان بسیار مهم است و خداوند این مرکز را حبل الله یا همان قرآن مجید معرفی می کند.

رئیس شورای علمای اسلام قلعه افغانستان ادامه داد: کتاب قرآن نیز رمز بزرگ اتحاد را جهاد نظامی و سیاسی عنوان می کند، اما متاسفانه امروزه گروه هایی شکل گرفته اند که نه‌تنها جهاد نمی کنند؛ بلکه جهاد را زیر سوال برده اند.

مولوی صفی زاده بیان کرد: تاریخ گواه بر این است که اتحاد جماهیر شوروری و نیروهای آمریکایی با جهاد مردم افغانستان، مجبور به ترک خاک این شدند.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام می خواهند قرآن را که مردم را به جهاد و مقاومت در برابر کفار توصیه می کند، از ما بگیرند.

رئیس شورای علمای اسلام قلعه افغانستان اضافه کرد: مجاهدان حماس پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات نظامی اسرائیل را که میلیون ها دلار خرج آنها شده، به چالش می کشند و نابود می سازند.

مولوی صفی زاده گفت: برای آزادسازی قبله اول مسلمان، باید جوامع اسلامی متحد شوند و به گروه های مقاومت فلسطینی کمک های سیاسی، نظامی، فکری و مشاوره ای بکنند.

وی خاطرنشان کرد: مواضع دولت ایران و افغانستان در خصوص جریانات فلسطین و غزه قابل تمجید است.

نشست هم‌اندیشی نقش علما و دانشگاهیان در وحدت جهان اسلام و حمایت از فلسطین، امروز با حضور ۶۰ نفر از علما و استادان دانشگاه از تایباد و هرات افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1626839

مهمترین اخبار ایران و جهان: