نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 11:55

زاکانی: مدیریت شهری در خدمت سیاست عنوان‌شده از جانب رهبری و ستاد انتخابات است

شهردار پایتخت با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در خدمت سیاست عنوان‌شده از جانب رهبر معظم انقلاب و ستاد انتخابات است، گفت: امیدواریم بتوانیم گام کوچکی در آفرینش حماسه‌ای دیگر توسط مردم در اسفندماه برداریم.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس؛ گردهمایی عوامل انتخابات شهر تهران امروز ۱۰ دی ماه  ۱۴۰۲ با حضور استاندار، شهردار و فرماندار تهران و سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مرکز همایش‌های برج میلاد در تهران برگزار شد. 

*‌ برای انتخابات اطلس جغرافیایی شعب ایجاد شد

در این گردهمایی حامد شایان رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: ما در ابتدای استقرار دولت سیزدهم کار انتخابات را در تهران آغاز کردیم و مبنای ما مدیریت دانش و استفاده از تجربه‌های دیگران بوده است.
وی افزود: ما برای انتخابات تهران ساختاری را تدوین کردیم و با کمک آقای قیومی واستاندار تهران مصوبه ستاد انتخابات کشور را شاهد بودیم.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران  ادامه داد: برای نخستین بار شش ماه پیش از انتخابات افراد را برای انتخابات آتی را مشخص کرده ایم اما انتخابات باید در تهران به سمت سیستم ثابت سوق داده شود.

شایان عنوان کرد: برای انتخابات اطلس جغرافیایی شعب را ایجاد و توزیع و فراوانی شعب اخذ رأی را محقق کردیم که در این راستا ۲۰ تا ۳۰ درصد شعب در تهران جابجا شدند اما به نظر شبکه شعب انتخابات در تهران پویاتر شده است.
وی یادآور شد: ما امروز افرادی داریم که متخصص ترین افراد در برگزاری انتخابات هستند و انصافا سال‌ها تجربه دارند و از همین زحمات عزیزان استفاده کردیم. ما قرار داریم که پایداری شعب سیستم را با کمک مخابرات انجام دهیم.

وی ادامه داد: باید تهران را در انتخابات جدی تر دید هم از حیث اعتبار و ماموریت‌ها تا انتخابات بهتری برگزار شود.

* ۹ دی پرونده فتنه‌گری پس از انتخابات ۸۸ را بست

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در این همایش گفت:  سال ۱۳۸۸ در کشور شرایطی به وجود آمد که مردم در مقابل هم قرار دادند و تا آن روز وضعیتی چنین وضعیتی را تجربه نکرده بودیم و آن هم به دلیل انتخابات بود. در هر کشوری آن شیوه را عمل کرده بودند موفق شدند اما گرچه ۸ ماه کشور در آتش فتنه سوخت اما پرونده این فتنه با حضور مردم بسته شد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۸ نیز به بهانه های دیگر بهایی سنگین به کشور تحمیل شد و هنوز هم دستخوش رنج است.

شهردار تهران گفت: هر چیزی ممکن است دستخوش عده ای برای بهانه جویی قرار گیرد و امروز یادآور روزهای بزرگی است که کشور از آن به وسیله بصیرت و آگاهی سربلند بیرون آمد.

وی افزود: چارچوب انتخابات معلوم است، سیاست ها و ابلاغ‌ها و نگاه عمیق امام جامعه معطوف به مشارکت، رقابت و امنیت بالا است و جمع حاضر در این موضوع دخیل است.
وی یادآور شد: رقابت امری قهری بین گروه ها و افراد است و به تبع تضمین زمینه سلامت این ترغیب را ایجاد خواهد کرد که در حد اعلا شکل بگیرد. دستگاه های امنیتی و قضای ما امین هستند و منجر به یک انتخابات پرشور در کشور خواهند شد.

شهردار تهران گفت: ما به عنوان مجموعه مدیران شهری تکالیفی داریم و تلاش می کنیم این وظایف را برای ستاد انتخابات و در سیاست های انتخابات به کار بگیریم و مجموعه دستگاه اجرایی و نظارت همه برای ماتکالیفی دارند و امیدواریم بتوانیم آنها را ادا کنیم تا گامی کوچک را در این راستا برداریم  و در این امر سهیم باشیم.

* فرماندار تهران: برای اولین بار انتخابات شهر تهران دارای مناطق ۲۰ گانه شد

احمد قیومی فرماندار تهران گفت: یکی از تفاوت های این سازماندهی جدید چینش نیروهای سازماندهی شده در سطح تهران است که به ۱۰۰ هزار نفر را در بر می‌گیرد و  با نگاه به فرامین‌گام دوم انقلاب اسلامی است که با تجربه و جوان هستند.

وی افزود: برای اولین بار انتخابات شهر تهران دارای مناطق ۲۰ گانه شد و ستاد های مناطق تشکیل شد.

فرماندار تهران تاکید کرد: انتخابات پیش روی در ۱۱ اسفندماه پیوست رفتاری و فرهنگی به خود گرفته و یکی از آن در حوزه های آموزش برای همکاران در نظر گرفته شده  است به نحوی که نحوه مراجعه به رای دهندگان نیز طراحی شده است.

فرماندار تهران تاکید کرد: انتخابات پیش روی در ۱۱ اسفندماه پیوست رفتاری و فرهنگی به خود گرفته و یکی از آن در حوزه های آموزش برای همکاران در نظر گرفته شده  است به نحوی که نحوه مراجعه به رای دهندگان نیز طراحی شده است.

قیومی گفت: ایجاد شبکه اطلاعاتی و ارتباطاتی در سطح مناطق و نواحی با استفاده از ظرفیت پیام رسان های داخلی  یکی از کارهایی بوده که شکل می‌گیرد.

وی تاکید کرد:  به دنبال این هستیم که سازمانی را برای انتخابات طراحی کنیم.  می خواهیم این سازمان را حفظ کنیم و به دنبال فضای مستمر باشیم تا انتخابات بعدی با نیروی انسانی همراه باشیم.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620439

مهمترین اخبار ایران و جهان: