نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 10:58

طرح توجیهی پرورش آهو در بخش افزر نجات نسل این گونه جانوری است

فرماندار قیروکارزین کا به همراه جمعی از مسوولان این شهرستان از طرح توجیهی پرورش آهو در منطقه دشت اعلا و روستای کردیل در بخش افزر این شهرستان بازدید کرد، گفت: این مکان با هدف ایجاد مرکز تکثیر آهو‌ به منظور حفظ جمعیت مطمئن به عنوان ذخیره ژنتیکی و همچنین نجات نسل این گونه در سطح استان و کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مسلم رحیمی بر اهمیت ایجاد اینگونه مکان‌ها در سطح کشور برای بازدید مردم و معرفی گونه‌های حیوانی و حراست از آنها تاکید کرد و اظهار داشت: بخش خصوصی می تواند با حمایت و همراهی دولت نسبت به فعالیت در این عرصه مهم گام بردارد.

 وی در ادامه حمایت خود را در جهت توسعه و پیشبرد این اقدام اعلام کرد و گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاری علاقه مندان به طبیعت و حیات وحش در راستای حفظ گونه های در معرض انقراض از جمله آهو در این شهرستان بیشتر استفاده کرد.

عباس قائدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین نیز با تقدیر از همراهی فرماندار این شهرستان اظهار داشت: بروز خشکسالی، عوامل انسانی و شکار و قاچاق گونه های حیات وحش  به کشورهای حوزه خلیج فارس توسط قاچاقچیان و همچنین ابتلای این حیوانات به برخی بیماریها به عنوان مسائل موثر در انقراض نسل آهو  قلمداد می شود.

وی افزود: لذا تکثیر و پرورش این گونه حیات وحش در طبیعت می تواند ذخیره‌گاهی مطمئن برای پرورش آن ایجاد کند.

قائدی در ادامه به برخی از ظرفیت های بخش افزر و دیگر نقاط شهرستان برای پرورش آهو اشاره کرد و از شهروندان و علاقه‌مند خواست تا سرمایه های خود را به سمت تکثیر این گونه حیات وحش بیاورند تا با تکثیر آهو زمینه ای برای آموزش و آشنایی نسل جدید و همچنین امکان ادامه بقای این گونه زیبای طبیعی فراهم شود.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642483

مهمترین اخبار ایران و جهان: