نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 14:47

نظارت‌های مالی در ورزش تقویت شود

اردبیل- معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: با بررسی‌های فنی و کارشناسی ضروری است تا نظارت های مالی در حوزه ورزش تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه آسیب شناسی و ارتقای کارکرد ورزش اردبیل بر پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: حمایت‌های مالی از قهرمانان ورزشی مهم و در راستای ارتقای چهره ورزش استان ضروری است.

وی با انتقاد از ناکارآمدی برخی نظارت‌ها به ویژه در حوزه مالی ورزش تصریح کرد: وصول برخی گزارش‌ها از مبالغ نامتناسب تعیین شده برای برگزاری مسابقات ورزشی و حتی وصول مبالغ به حساب شخصی افراد و همچنین برگزاری مسابقات در رده‌های سنی پایین که غیر از آسیب رسانی هیچ نفعی ندارند، مطلوب حوزه ورزش نیست.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: با وجود تمام محدودیت‌های مالی، در صورت مدیریت صحیح منابع می‌توان به وضعیت مطلوب‌تری دست یافت.

آفاقی با انتقاد از ناکارآمدی برخی نظارت‌ها به ویژه در حوزه مالی ورزش افزود: لزوم بررسی فنی درخواست‌های برگزاری مسابقات از تمام شاخصه‌ها و نظارت بر نحوه وصول مبالغ و هزینه‌ها از اداره کل ورزش و جوانان اردبیل ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه باید در این راستا به وظایف قانونی خود به نحوه شایسته عمل شود، خاطرنشان کرد: مشکلات و محدودیت‌های مالی قهرمانان ورزشی غیرقابل قبول است.

آفاقی کارکرد میادین ورزشی در عرصه بین المللی به عنوان دیپلماسی مؤثر را یادآور شده و خواستار ساماندهی خیرین ورزشی، شناسایی و جلب مشارکت خیرین در راستای حمایت از عرصه سرنوشت ساز ورزش شد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به ورزش بانوان، خواستار ارتقای آگاهی ورزشکاران در زمینه عوارض غیرقابل جبران مکمل‌ها و خطر سلامتی و جانی، همکاری ادارات و سازمان‌های دارای سالن ورزشی با اداره کل ورزش و جوانان در زمینه امکان استفاده عموم مردم از امکانات ورزشی با محوریت جوانان و نوجوانان محلات کم برخوردار شد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با تاکید بر ضرورت استقرار آمبولانس و پزشک در تمامی مسابقات اضافه کرد: فعالسازی کمیته‌های قضائی و انضباطی در تمامی هیئت‌های ورزشی اصل اساسی در ورزش است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه از «صمد بابازاده» قهرمان پرافتخار ورزشی استان و دارای رتبه‌ها و مقام‌های برتر ملی و جهانی در پی بازگشت از صعود به کوه اورست تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1254839

مهمترین اخبار ایران و جهان: