نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 20:05

«ما متحد هستیم» شعار راهبردی سال در برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت

اراک- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: «ما متحد هستیم»، شعار راهبردی امسال در برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا کریمی عصر شنبه در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان با موضوع گرامیداشت ایام‌الله سوم خرداد اظهار داشت: روز ایثار و مقاومت که به مناسبت سالروز حماسه آزادی خرمشهر نامگذاری شده یادآور رشادت‌های ملت ایران و خصوصاً رزمندگان اسلام است که به عنوان آغاز سربلندی و عزت مردم ایران در تاریخ ثبت شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: رزمندگان اسلام با عنایت های الهی و تکیه بر توانمندی عزت و سربلندی ایران اسلامی را رقم زدند و فتح خرمشهر نماد ما می‌توانیم است.

وی با بیان اینکه یوم الله سوم خرداد تجلی قدرت لایزال الهی است، گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خرمشهرها در پیش است در پرتو جریان آزاد سازی خرمشهر می‌توان خرمشهرهای پیش رو را فتح کرد.

سرهنگ کریمی افزود: ایام حماسه سوم خرداد فرصتی مناسب برای تبیین شاخصه‌های موفقیت رزمندگان در عملیات بیت المقدس است و باید به عنوان الگو برای مواجهه با آینده به خوبی معرفی شود و الگو گیری از درس‌های یوم الله سوم خرداد ملت ایران را در خرمشهرهای پیش رو نصرت و یاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی در سال جاری همچون سال‌های گذشته در ذیل ستاد کنگره شهدای استان تشکیل شده و همه دستگاه‌های اداری، اجرایی و سازمان‌ها در این ستاد مسئولیت دارند و گرامیداشت باشکوه یوم الله سوم خرداد یکی از برنامه‌های مهم است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه شعار راهبردی امسال در برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت «ما متحد هستیم» است، گفت: همه برنامه‌ها با این رویکرد برگزار می‌شوند و توجه به جهاد تبیین یک ضرورت مهم است و موضوعاتی همچون فرهنگ عفاف و حجاب، جوانی جمعیت و خانواده در اولویت برنامه‌ها باشند.

وی تأکید کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تبیین و ترویج فرهنگ ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد و خودباوری دینی و ملی از جمله اهداف برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد است و وحدت و همدلی آحاد و اقشار مردم اولویت برنامه‌ها است.

سرهنگ کریمی با تأکید بر اینکه اتحاد و وحدت نیروهای مسلح راهبرد مهم پیشرفت و حرکت روبه جلوی کشور است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی و وجود فرماندهانی ارزشی و جهادی در سایر سطوح نیروهای مسلح امروز وحدت و انسجام در همه بخش‌ها وجود دارد و باید روز به روز تقویت شود.

وی خاطر نشان کرد: تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه و رهبری در حیات معنوی کشور و خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها، تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات، تبیین نقش حماسی و وحدت همه اقشار مردم، اقوام، مذاهب، ادیان در مقابله با استکبار و صهیونیسم جهانی، نهادینه سازی روحیه ایثار و مقاومت و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره گیری از فرهنگ عاشورا، تبیین نقش عملیات بیت المقدس و درس‌ها، عبرت‌ها و دستاوردهای آن در روند جنگ تحمیلی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در جهت تحقق جامعه آرمان خواه و سلطه ناپذیر از جمله راهبردهای مهم برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225683

مهمترین اخبار ایران و جهان: