نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 21:41

عادی‌انگاری و چشم‌پوشی مقابل فعل حرام را بر نمی‌تابیم

کرج- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با بیان اینکه عادی‌انگاری و چشم‌پوشی مقابل فعل حرام را بر نمی‌تابیم، گفت: مصمم به تشکیل جبهه فرهنگی حمایت از حجاب در استان البرز هستیم.

سعید جابری انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در این استان ریل گذاری امور فرهنگی با نماینده رهبر معظم انقلاب است و ما پیرو و تابع مواضع ایشان هستیم، همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۲ «کشف حجاب را حرام شرعی و سیاسی» اعلام فرموده‌اند، ما مسئولان نیز باید برای زدودن تبعات این موضوع در میدان باشیم تا پدیده دو قطبی سازی و گسست اجتماعی در جامعه مذهبی و دینی و فروپاشی بنیان خانواده‌ها به وقوع نپیوندد.

وی بیان کرد: طبق مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۷ دستگاه موظف هستند در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب عمل کنند، ۳۲ دستگاه نیز وظیفه ایجابی و فرهنگی دارند، بنابراین در حوزه ترویج حجاب و عفاف یک ارگان متولی و مسؤول نیست و همه نهادها باید زنجیروار وارد عرصه شوند تا اگر از این زنجیره، نهادی سهواً به درستی کارش را انجام نداد دیگر مجموعه‌ها به یاری‌اش بشتابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر کارگروه عفاف و حجاب استان البرز تصریح کرد: اگر همه مسئولان آمر به معروف باشند و ابتدا از محیط خود، اداره و دستگاه متبوع شروع کنند و از مسؤول یک نهاد گرفته تا کارمند همگی تابع قوانین مربوط به عفاف و حجاب باشیم و اهمیت این مسئله را تبیین کنیم آن عده‌ای هم که از سر غفلت و نه آگاهانه و تعمدی، ترک فعل کرده‌اند، آگاه و بیدار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: حرف ما این است که مسؤولان نباید در مقابل نقشه شوم دشمن سکوت اختیار کنند و از همه امکانات باید استفاده شود و راه رخنه دشمن را باید بست و مقابل کسانی که حجاب را ارزش دینی و اسلامی کشور ما نمی‌دانند، محکم ایستاد.

جابری‌انصاری ادامه داد: نیاز امروز می‌طلبد که هر چه سریع‌تر تشکیل جبهه فرهنگی حمایت از حجاب در استان البرز، بویژه در دانشگاه‌ها و اصناف و اماکن علمی و ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی و از طیف انقلابیون، فعالان فرهنگی و بسیج دانشجویی، جبهه انقلاب اسلامی و رسانه‌ها شکل بگیرد و مسئولان امر در چارچوب وظایف تبیین شده پای کار بیایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تصریح کرد: بدون تردید عمل به تکالیف در کنار اجرای مر قانون در قالب لایحه عفاف و حجاب مکمل این حرکت جمعی در جبهه فرهنگی خواهد بود و قطعاً به موازات آن برخورد قاطع و قانونی از طریق مراجع ذیصلاح صورت خواهد گرفت.

او در ادامه گفت: ما نیز به عنوان عضو کوچکی از جبهه انقلاب فرهنگی از همین تریبون اعلام می‌نمائیم که به عنوان متولی امر فرهنگی در استان ذره‌ای از مواضعمان در حفاظت از مصادیق عفاف و حجاب کوتاه نمی‌آییم کما اینکه تا به امروز در حد توان تلاش کرده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در پایان ابراز داشت: انتظار داریم طبق تأکیدات حضرت آیت الله همدانی نماینده محترم ولی فقیه در استان و استاندار محترم در قرارگاه عفاف و حجاب، مسئولان دستگاه‌های اجرایی در کنار ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نسبت به اجرای لایحه عفاف و حجاب پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1236439

مهمترین اخبار ایران و جهان: