نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 16:26

لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه

خرم‌آباد- مدیرکل دامپزشکی لرستان بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به تب «کریمه کنگو» در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به شروع فصل گرم سال و افزایش میزان زاد و ولد حشرات و کنه‌ها امکان شیوع و سرایت بیماری تب خونریزی دهنده «کریمه کنگو» بسیار افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: این بیماری جز بیماری‌های مشترک بسیار کشنده بین انسان و دام است که در دام‌های مبتلا هیچ گونه نشانه بالینی ندارد و با توجه به مخاطرات بهداشتی آن به عنوان یک بیماری بسیار خطرناک در جوامع انسانی محسوب می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، تصریح کرد: مبارزه با کنه‌های ناقل بیماری‌ها و رعایت مسائل بهداشتی دارای نقش بسیار با اهمیت در امر پیشگیری از این بیماری‌ها محسوب می‌شود.

زبردست از جمله راهکارهای پیشگیری و کنترل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه‌ها، رعایت خنک‌سازی و پیش سرد لاشه‌های دامی و رعایت پوشش و حفاظت شخصی هنگام مواجهه با دام برای دامداران، دامپزشکان، چوبداران و مقابله با جمعیت کنه‌های ناقل عنوان کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277683

مهمترین اخبار ایران و جهان: