نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 20:18

بازداشت بیش از ۵۰ هزار کودک فلسطینی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی

یک نهاد فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تاکنون بیش از ۵۰ هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مرکز پژوهش‌های خانواده فلسطین همزمان با روز جهانی کودکان بی‌گناه قربانی جنگ، تأکید کرد که کودکان فلسطینی از سوی اشغالگران، مورد تعرض‌های برنامه‌ریزی‌شده و مداوم قرار گرفته‌اند و این تعرض‌ها، بازداشت‌های مداوم و احکام ظالمانه، زندگی، آینده، روان و جسم این کودکان را هدف قرار داده است.

این مرکز با اشاره به سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی در قبال کودکان فلسطینی به ویژه عملیات‌های پرتعداد بازداشت، اقدام به شکنجه طی بازجویی، تیراندازی مستقیم طی بازداشت آنان، مجازات حبس در خانه، تبعید و محکومیت به پرداخت غرامت، اعلام کرد: کودکان فلسطینی، از ده‌ها سال پیش، قربانیان تجاوزهای اشغالگرانی بوده‌اند که تمامی قوانین، معاهدات انسان‌دوستانه به ویژه پیمان حقوق کودکان را نقض می‌کنند.

ریاض الاشقر، مدیر این مرکز گفت: باید از کودکان و زندگی آنان حمایت شود و فرصت‌های رشد و پرورش برای آنان تأمین گردد. حال آن‌که اشغالگران، بازداشت کودکان فلسطینی را در رأس اهداف خود قرار داده‌اند و از آغاز اشغال فلسطین، هزاران کودک را دستگیر کرده‌اند. اشغالگران به شکلی عامدانه، احکامی شدید را در حق کودکان بازداشتی صادر می‌کنند و با جریمه نقدی آنان، باعث فشار مالی و افزایش رنج‌های والدین آنان می‌شوند.

وی ادامه داد: اشغالگران از سال ۱۹۶۷ تاکنون بیش از ۵۰ هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده‌اند. از اکتبر سال ۲۰۱۵ و انتفاضه قدس، بازداشت کودکان فلسطینی افزایش یافته است و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰ هزار کودک فلسطینی دستگیر شده‌اند. هم‌اکنون نیز ۱۷۰ کودک فلسطینی در شرایطی بسیار بد، غیرانسانی و به دور از استانداردهای بین‌المللی حقوق کودکان و حقوق خانواده در بازداشت اشغالگران هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1266539

مهمترین اخبار ایران و جهان: