نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 12:21

ناو شکن دنا نماد توان علمی و فنی کشور است

مشاور وزیر دفاع در صنایع دریایی گفت: ناوشکن دنا رکورد ساخت ناوشکن در داخل کشور دارد که از یک بدنه فولادی برخوردار است که نماد توان علمی و فنی کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر علیپور مشاور وزیر دفاع در صنایع دریایی و جانشین رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، با تبریک فرارسیدن سالروز سوم خرداد آزادی خرمشهر گفت: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حوزه دریایی صنایع دریایی و سازمان صنایع دریایی در زمره سازمان‌های دانش بنیان است و موفق شده برای برخی از محصولات از جمله زیر سامانه‌ها تاییدیه دانش بنیانی را بگیرد. ما انواع شناورهای سطحی، زیر سطحی، اثر سطحی و قایق‌های تندرو را با ویژگی‌هایی که عرض کردم، تولید می‌کنیم و گروه‌های پشتیبانی، بخش رانش، الکترونیک و تسلیحات دریایی آن را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: سازمان صنایع دریایی در یک بسته کلی، گروه دستیابی پلتفرم یا بن سازه را طراحی می‌کند، سپس گروه‌های همکار، رانش و الکترونیک تسلیحات را تکمیل می‌کنند و این دستاورد نهایتاً به یک شناور، قایق تندرو، قایق پرنده، هاورکرافت و یا شناورهای سطحی بزرگ مثل انواع ناوشکن‌ها تبدیل می‌شود.


وی با اشاره به مأموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در سفر به دور دنیا، گفت: ناوشکن تمام ایرانی دنا به تازگی از یک مأموریت تاریخی برگشت که این ناوشکن توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تولید شده و توانست در یک مأموریت حساس و افتخار آفرین برای ایران تاریخ سازی کند.

علیپور با اشاره به ساخت ناوشکن دنا در مدت ۶ سال گفت: ناوشکن دنا رکورد ساخت ناوشکن در داخل کشور دارد که از یک بدنه فولادی برخوردار است، تمام بدنه و تجهیزات و تسلیحات این ناوشکن در داخل کشو تولید شده و نماد توان علمی و فنی کشور است.

معاون رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تصریح کرد: امروز در تولید انواع فولادهای دریایی به خود کفایی رسیده‌ایم و عبور دنا از سه اقیانوس آرام، هند و اطلس، نمایش افتخار آفرین برای صنعت کشور است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1232983

مهمترین اخبار ایران و جهان: