نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 22:33

پرداخت 98درصدی اعتبارات سفررئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌غربی گفت: به میزان ۹۸درصد اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری به استان سهم سازمان برنامه و بودجه کشور به دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است.

حسین سپهری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در خصوص عملکرد اجرایی مصوبات سفر ریاست جمهور به استان اظهارداشت: به میزان ۹۸درصد اعتبارات سفر ریاست  جمهوری به استان سهم سازمان برنامه و بودجه کشور به دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: سفر رئیس جمهور به استان در واقع موتور محرکه‌ای برای انجام بسیاری از کارهای بر زمین مانده بود در این راستا تصمیم‌گیری بر مبنای واقعیت شد.

سپهری ادامه داد: گسترش فرهنگ کار میدانی نقشه راهی برای رفع نابرابری‌ها و عقب ماندگی‌ها بوده و موجب عدالت منطقه‌ای و ایجاد امید و نشاط و اعتمادسازی بین مردم شده است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد:طی سفر رئیس جمهور به استان  ۱۵۷ مصوبه عمرانی و اقتصادی تصویب و روح تازه‌ای در توسعه استان دمیده شد.

وی تصریح کرد: در اجرای مصوبات و سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی با راهبری استاندار  فعل خواستن توانستن را به خوبی صرف شد که برخی از طرح‌های مهم و اساسی استان که سالها بر زمین مانده بودند مانند تکمیل تونل کانی سیب تکمیل مسیر سرو ارومیه، طرح‌های بیمارستانی، احیای طرح راه آهن و.. تکمیل و به بهره برداری رسیدند و نقش موثری را در گشودن برخی گره های توسعه استان داشته و موجب ارتقا برخی شاخص‌های توسعه شده است.

سپهری در خصوص تامین منابع اجرای مصوبات یادآور شد:تامین منابع برای اجرای این مصوبات از محل منابع مختلفی بوده که سهم سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۵۷۴ میلیارد تومان بوده که مبلغ ۳۵۰۰ میلیارد تومان به ۲۳ دستگاه اجرایی تخصیص ابلاغ شده است و بیشترین سهم این اعتبار مربوط به طرح‌های مرتبط  با دستگاه‌های اجرایی نیرو، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، نوسازی مدارس بهداشت و درمان بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1203839

مهمترین اخبار ایران و جهان: