نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 14:33

فروش هدایای دولتی، اتهام عمران خان در دادگاه

رسانه‌های محلی گزارش کردند که نخست‌وزیر پیشین پاکستان در دادگاهی در این کشور به فروش هدایای دولتی متهم شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آن‌ که نیروهای شبه‌نظامی در پاکستان روز گذشته (سه‌شنبه)، «عمران‌ خان» رهبر حزب «تحریک انصاف» و نخست‌وزیر پیشین آن کشور را از دادگاه عالی بیرون بردند، امروز (چهارشنبه) عمران خان مجدداً در دادگاه حاضر شد.

اقدام شبه‌نظامیان پاکستانی در خارج کردن عمران خان از دادگاه به درگیری‌های گسترده بین حامیان عمران‌ خان و پلیس در بیرون دادگاه منتهی شد.

امروز رسانه‌های محلی پاکستان گزارش کردند که  دادگاهی در پاکستان عمران خان را به فروش غیرقانونی هدایای دولتی متهم کرد.

از طرف دیگر، به دنبال دستگیری «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان شماری کثیری از هواداران او با حضور در خیابان‌ها به برخی مراکز دولتی و نظامی در شهرهای محتلف این کشور از جمله «راولپندی»  حمله کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش کرد که مقامات پاکستان برای حفظ نظم و قانون در بحبوحه ناآرامی‌هایی که در این کشور آغاز شده اجازه استقرار واحدهای نظامی در استان پنجاب را صادر کردند.

رسانه‌های پاکستانی نیز گزارش دادند که مرکز ملی پاسخگویی پاکستان هفته گذشته حکم بازداشت عمران‌ خان را در رابطه با یک پرونده اختلاس صادر کرده بود.  

نخست‌وزیر سابق پاکستان که با چند پرونده قضایی روبروست، هنگام حضور در جلسه دادگاه عالی اسلام‌آباد به منظور بررسی اتهامات فساد مالی بازداشت شد. دستیار عمران خان گفت او توسط ارتش بازداشت شده است. ساعاتی پس از دستگیری عمران خان توسط تکاوران پاکستان، حامیان وی وارد خانه فرماندهان در «لاهور» شدند.

چند ماه است که پلیس به دنبال بازداشت این سیاستمدار بوده است. وی متهم است که اطلاعات مربوط به هدایای دریافتی را مخفی کرده و اشیای قیمتی دولتی را فروخته است.

عمران خان آوریل ۲۰۲۲ با رای عدم اعتماد پارلمان پاکستان از نخست‌وزیری برکنار شد. او برکناری خود از قدرت را غیرقانونی و بخشی از توطئه غربی خوانده است.

پایان پیام/م

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1202739

مهمترین اخبار ایران و جهان: