نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 14:58

لزوم استفاده از آرای جایگزین در دستگاه قضایی برای جلوگیری از حبس

خرم‌آباد- رئیس کل دادگستری لرستان بر لزوم استفاده از آرای جایگزین در دستگاه قضایی این استان برای جلوگیری از حبس افراد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید شهواری امروز یکشنبه در جلسه شورای معاونین دادگستری لرستان ضمن سلام و خیر مقدم به حضار و تسلیت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع)، اظهار داشت: امام صادق (ع) می‌فرمایند «ای شیعیان ما آبرو و زینت ما باشید و باعث بی آبرویی ما نباشید، با مردم خوب صحبت کنید زبان تان را حفظ کنید و از حرف‌های زشت بپرهیزید» از این رو شیعیان باید در همه امور زندگی، رفتار، گفتار و اعمال شایسته داشته و مانند ائمه الگو باشند.

وی ضمن تاکید بر اینکه رئیس کل دادگستری بایستی با مردم تعامل و ارتباط مستمر داشته باشد، افزود: در این راستا سامانه پیامکی برای ارتباط مستقیم مردم از سراسر استان با رئیس کل راه اندازی خواهد شد و این پیامک‌ها بعد از وصول توسط بنده به بخش‌های مختلف دادگستری برای پیگیری دقیق و اعلام نتیجه به شخص پیامک کننده باز ارسال می‌شود.

رئیس کل دادگستری لرستان، راه اندازی سامانه پیامکی را راهی برای کسب سریع اطلاعات توسط مردم دانست و افزود: این سامانه می‌تواند برای کسب گزارشات مردمی بدون واسطه و سریع مفید و مؤثر بوده و همچنین ما در دادگستری در دسترس مردم هستیم و گزارش‌های آنها را مستقیم و بدون واسطه خواهیم شنید.

حجت الاسلام شهواری در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: برای هفته قوه قضائیه از هم اکنون بایستی برنامه ریزی کرد و این هفته را هر چه بهتر و در شأن شهدای قوه قضائیه برگزار کرد.

وی گفت: از آنجا که ما وظیفه داریم خدماتمان را به راحتی در دسترس مردم قرار دهیم و مردم بتوانند به راحتی با دادگستری ارتباط داشته باشند میز خدمت به صورت هر چند وقت یک بار توسط بنده و معاونین در مصلای نماز جمعه الغدیر خرم آباد برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری لرستان، تاکید کرد: استقرار شعب صلحی در اجرای احکام در رابطه با پرونده‌های دیه و رد مال می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

حجت الاسلام شهواری، افزود: در زمینه آرای جایگزین حبس بایستی آموزش‌های لازم و راهکارهای ضروری به کارکنان و قضات آموخته شود تا حتی‌الامکان از حبس افراد جلوگیری به عمل آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211383

مهمترین اخبار ایران و جهان: