نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 10:06

قدردانی پلیس هرمزگان از همکاری شایسته مردمی در اجرای طرح عفاف و حجاب در هرمزگان

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان از تعامل ، همدلی و همکاری شایسته مردم ولایی و انقلابی استان در اجرای موفق طرح عفاف و حجاب قدردانی کرد .

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهرداد مشوق جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان در مصاحبه تلویزیونی در راستای اجرای طرح ملی و سراسری عفاف و حجاب بیان داشت : در اجرای ابلاغیه های صادره از وزارت کشور ، قوه قضایه و مصوبات شورای فرهنگی کشور و همچنین مطالبات آحاد مردم در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرع عفاف و حجاب در سراسر کشور از 26 فروردین ماه آغاز شد.

وی افزود : در استان هرمزگان هم با اقدامات پیشگیرانه و کارشناسی که انجام شد در حوزه برخورد با خودروهایی که اقدام به کشف حجاب می کردند در مرحله اول با ارسال پیامک اخطار لازم داده شد، در مرحله دوم 15 روز خودرو توقیف سیستمی گردید و در مرحله سوم خودرو توقیف شد.

سرهنگ مشوق اظهار داشت: در حوزه واحد های صنفی که لازم است از همه واحد های صنفی به خصوص اتاق اصناف که همکاری لازم را در این زمینه داشتند تشکر کنم، همچنین مراکز تجاری نسبت به تذکر به متصدیان واحد های صنفی در رعایت حجاب اسلامی و همچنین تذکر به مشتریان و مراجعه کنندگان به واحد های صنفی اقدامات لازم انجام شده و برخی واحد های صنفی که این موضوع را رعایت نکردند اخطارها و تذکرات لازم دریافت و نهایتا منجر به پلمپ تعدادی از واحد های صنفی شد.

به گفته وی، در حوزه معابر عمومی هم با استفاده از روش های هوشمندانه و الکترونیکی اقدامات لازم برای شناسایی افرادی که اقدام به کشف حجاب کرده و حجاب اسلامی را رعایت نمی کردند تذکرات لازم داده شد و پرونده تعداد ی از آنان به مرجع قضایی ارسال شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد : در حوزه فضای مجازی هم کسانی که اقدام به انتشار تصاویر ناهنجار و خارج از عرف نمودند با همکاری پلیس فتا و سایر سازمان ها این سایت ها و کانال ها شناسایی و نسبت به دستگیری و معرفی آن ها به دستگاه قضایی اقدام شد.

سرهنگ مشوق در پایان از عموم مردم شریف، شهید پرور، ولایی و انقلابی استان که واقعا در این مدت همکاری و تعامل خوبی با پلیس داشته و رعایت عفت عمومی را داشتند قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد که این همکاری و تعامل همچنان بیش از پیش ادامه داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1199539

مهمترین اخبار ایران و جهان: