نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 10:41

خاصیت دانشگاه فرهنگیان تربیت انسان‌های شایسته است

زاهدان- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: خاصیت دانشگاه فرهنگیان تربیت انسان‌های شایسته از جهات فکری، فرهنگی، بینشی، مهارتی و دانشی است که بتوانند نسل جدید را به درستی تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی محامی صبح امروز شنبه در دیدار رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان، افزود: اهمیت دانشگاه فرهنگیان در بیانات مقام معظم رهبری به خوبی تبیین شده و این وظیفه شما است که سایرین را متوجه این اهمیت کرده و در این راستا فرهنگ سازی لازم را داشته باشید.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: خروجی دانشگاه فرهنگیان انسان‌هایی است که نقش مهم و حیاتی در رشد جامعه دارند و بر همین اساس نیز مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که نیروهای آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان تأمین شوند.

آیت الله محامی بیان کرد: هدف اصلی دانشگاه فرهنگیان، تربیت یک انسان شایسته از جهات فکری، فرهنگی، بینشی، مهارتی و دانشی است که بتوانند نسل جدید را به درستی تربیت کند و این هدف در صورتی حاصل می‌شود که در دانشگاه فرهنگیان کار به خوبی صورت گیرد و در غیر این صورت خاصیتی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مهم است که بتوانیم دانشگاه فرهنگیان را از لحاظ کارآمدی به آن جایگاه ویژه و شایسته خود برسانیم تا به نتایج خوبی برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: محدودیت‌ها و محرومیت‌ها در کل کشور و از جمله سیستان و بلوچستان وجود دارد اما نکته اصلی این است که نباید نا امید شد بلکه باید برای جذب امکانات بیشتر و استفاده بهینه از امکانات موجود تلاش کرده و با کار جهادی بتوانید کمبودها را جبران کنید.

آیت الله محامی گفت: در فرآیند جذب بودجه و امکانات راه اول برقراری ارتباط مؤثر با وزارت و دریافت بودجه از مرکز کشور است و در کنار آن می‌توانید به دنبال دریافت بودجه‌های استانی بوده و با سایر دستگاه‌ها همکاری و تعامل داشته و از ظرفیت آنها استفاده کنید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1258283

مهمترین اخبار ایران و جهان: