نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 09:33

فارس من| از اواخر خردادماه عملیات بازسازی راه روستای شهید آباد آوج کلید می خورد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، از اواخر خرداد ماه سال جاری پروژه بازسازی و آسفالت مجدد راه روستای شهید آباد از توابع شهرستان آوج کلید خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج، چندی پیش مردم روستای شهید آباد از توابع شهرستان آوج با ثبت درخواستی در بخش «فارس من» خبرگزاری فارس، خواهان پیگیری این رسانه در خصوص زیرسازی و آسفالت مسیر این روستا شدند.

در متن درخواست مردم روستای شهید آباد آمده است:

«مسیر روستاهای شهیدآباد، هرائین و قهوج با جمعیت ۵ هزار نفری از توابع بخش مرکزی شهرستان آوج استان قزوین بسیار وضعیت نامطلوبی دارد و زمینه‌ساز حوادث جاده‌ای و خطرات جانی بسیاری شده است.

با توجه به این که این مسیر ۳۰ سال است آسفالت شده تا الان هیچ گونه اقدامی از جمله مرمت، بازسازی و یا روکش صورت نگرفته است و با عنایت به اینکه این مسیر راه ارتباطی معادن بسیاری می باشد و وسایل نقلیه سنگین از این مکان عبور می‌کنند که این موضوع مسبب از بین رفتن زیرسازی ۳۰ ساله این محور شده است، نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

لذا از خبرگزاری فارس من خواهشمند هستیم پیگیر زیرسازی مجدد و آسفالت این مسیر باشند تا از حوادث جانی و مالی سنگین ساکنین روستاهای فوق جلوگیری به عمل آید.»

به دنبال این موضوع، خبرگزاری فارس در گفت و گو با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، دغدغه مردم روستای شهید آباد را پیگیری کرد.

جواد حق لطفی در پاسخ به مطالبه مردم روستای شهید آباد اظهار کرد: قریب به ۳۰ سال پیش راه روستای شهید آباد زیرسازی و آسفالت شد اما مرمت و روکش جدید آسفالت آن در این مدت مغفول مانده است.

وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین دلایل فرسودگی آسفالت راه این روستا تردد کامیون های باری است که بیش از ظرفیت مجاز بارگیری و از این جاده تردد می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین خاطرنشان کرد: روستای شهید آباد در مناطق کوهستانی شهرستان آوج واقع شده و فرسایش هوا (افزایش و کاهش دما) در فصل های زمستان و تابستان نیز از دیگر دلایل فرسودگی زیر ساخت های آسفالت راه این روستا است.

این مقام مسئول اذعان کرد: انجام زیرسازی و آسفالت مجدد این راه روستایی جزو برنامه های تعریف شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در سال جاری است.

وی ضمن اشاره به اینکه بیش از ۱۵ کیلومتر از راه این روستا نیاز به بازسازی و آسفالت مجدد دارد، گفت: اجرای عملیات بازسازی و روکش آسفالت راه روستای شهید آباد بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

حق لطفی تصریح کرد: در شورای برنامه ریزی آوج و با همکاری فرماندار این شهرستان، ۲ میلیارد تومان اعتبار اولیه از سوی فرمانداری جهت بازسازی راه این روستا تخصیص داده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته از اواخر خرداد ماه سال جاری پروژه بازسازی و آسفالت مجدد راه روستای شهید آباد کلید خواهد خورد.

حق لطفی اضافه کرد: در فاز اول این پروژه، بیش از ۳ کیلومتر از این مسیر ۱۵ کیلومتری بازسازی و آسفالت می شود و فاز دوم آن نیز بعد از تخصیص اعتبار مجددا شروع خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1248639

مهمترین اخبار ایران و جهان: