نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 15:54

۵ نقطه حادثه خیز راه‌های آذربایجان غربی حذف می‌شود

ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از حذف کامل ۵ نقطه پرحادثه راه های استان در سالجاری خبر داد.

پیمان آرامون در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از مجموع ۲۴ نقطه پرتصادف ابلاغ شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال گذشته تاکنون ۴ نقطه به طور کامل حذف و مابقی آشکارسازی شده است.

وی ادامه داد: رفع و اصلاح نقاط پر تصادف با اقداماتی چون احداث تقاطع غیر هم سطح، دوربرگردان عریض، تعریض تقاطع و احداث رمپ ورود و خروج ایمن به انجام رسید.

آرامون افزود: آشکارسازی ۲۰ نقطه باقیمانده نیز با اقداماتی چون نصب تابلوهای فسفری مطابق دستورالعمل‌های نقاط پرتصادف، کاشن تانک، رفلکتور چشم گربه‌ای، خطرنما در سایز بزرگ، مسیر نما و تابلو بال کبوتری، استوانه ترافیکی و انجام عملیات خط کشی به صورت جزیره برای برخی تقاطع‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی محل اجرای این نقاط را در محورهای اصلی استان با محوریت راه‌های شریانی و بزرگراهی بیان کرد و ادامه داد: در سال جاری نیز ۵ نقطه از مجموع ۲۰ نقطه پرحادثه باقیمانده در راه‌های آذربایجان غربی حذف خواهد شد.

آرامون با اعلام اینکه نگهداری و ایمن سازی راه‌های محدوده شهرها جزو وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیست، اظهار کرد: متأسفانه عامل انسانی بزرگترین عامل وقوع سوانحات جاده‌ای در استان است و بیشتر تصادفات بر اثر تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله قانونی از خودرو مقابل رخ می‌دهد.

وی گفت: وجود سرعت کاه‌های متعدد و غیر استاندارد بودن آنها که اکثرشان قبلاً اجرا شده و محل این سرعت کاه‌ها توسط شورای ترافیک شهرستان‌ها تعیین و اجرا شده است به زودی توسط کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان ساماندهی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1197839

مهمترین اخبار ایران و جهان: