نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 10:18

اعلام آمادگی سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت:سرمایه گذاران چند کشور خارجی برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در استان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشرفی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از غرفه خراسان‌جنوبی در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به خبرنگاران اظهار کرد: سرمایه گذارانی از کشورهای پاکستان، افغانستان و چین از غرفه استان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی ادامه داد: این سرمایه گذاران کشورهای مختلف در گام نخست ضمن آشنایی با ظرفیت‌های مختلف خراسان جنوبی، تمایل خود را به سرمایه گذاری در این استان اعلام کردند

اشرفی گفت: سرمایه گذارانی از کشور افغانستان و پاکستان تمایل داشتند در بخش زغال سنگ سرمایه گذاری کنند که مقرر شد در بعد از کسب اطلاعات دقیق‌تر و رایزنی‌های بعدی نسبت به فرایند سرمایه گذاری در خراسان جنوبی اقدام کنند.

وی یادآور شد: روز گذشته قبل از افتتاح نمایشگاه، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور نیز از غرفه استان خراسان جنوبی بازدید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: استان ظرفیت‌های متعدد و ارزشمندی برای سرمایه گذاری به ویژه در بخش معدن، کشاورزی و …دارد که نظر بسیاری از سرمایه گذاران کشورهای متعدد را به خود جلب کرده است.

اشرفی یادآور شد: تلاش ما بر این است که با جذب سرمایه گذاری خارجی زمینه رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی در خراسان جنوبی را فراهم کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1196583

مهمترین اخبار ایران و جهان: