نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 12:32

حیاط دولت| تعیین تکلیف ۸۵ درصد معلمان بدون رتبه تا آخر اردیبهشت/ دولت با ارسال لایحه پیشنهادی قوه قضائیه درباره حجاب به مجلس موافقت کرد

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه 27 اردیبهشت) هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه 27 اردیبهشت) هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

زاکانی: حدود 350 هزار خانه خالی در تهران برآورد می‌شود

 

شهردار تهران گفت: حدود 350 هزار خانه خالی در تهران برآورد می شود که عمدتا مربوط به بالای شهر و با هدف سوداگری نگه داشته می شود و امیدواریم با قانون بر مالیات خانه های خالی، آنها را وارد بازار مسکن شده و شرایط بهتر شود.

(متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

وحیدی: برای تشکیل سازمان مهاجرت به مصوبه مجلس نیاز است

 

 

وزیر کشور گفت: ایجاد این مرکز در اختیارات ماست و حکم رئیس مرکز نیز به عهده وزارت کشور است. اما برای تشکیل سازمان به مصوبه مجلس نیاز است.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر توقف مسکن مهر پرند توسط شهرداری گفت: شهرداری نمی‌تواند پروژه‌های نهضت ملی مسکن را متوقف کند. اگر چیزی متوقف شود، حتماً رسیدگی می‌شود.

(متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

صحرایی: ۸۵ درصد معلمان بدون رتبه این هفته تعیین تکلیف می‌شوند

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۷۵ هزار معلم بدون رتبه بندی مانده بودند که قرار بود تا پایان اردیبهشت به اتمام برسد و تا یکشنبه این هفته ۸۵ درصد آنها تعیین تکلیف خواهند شد.

وی یادآور شد: بعد از اتمام فاز اول رتبه بندی معلمان، سراغ مرحله بازنگری در آیین‌نامه مربوطه می‌رویم که امیدواریم به امسال برسد.

(متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

اسلامی: آژانس مسئول مذاکرات نیست و این مسئولیت به عهده گروه ۵+۱ است

محمد اسلامی هم در رابطه با اظهارات گروسی مبنی بر اینکه بعید است در ماه‌های آینده برجام تعیین‌تکلیف شود، اظهار کرد:  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مسئول مذاکرات نیست و این مسئولیت به عهده گروه ۵+۱ است.

وی افزود: روابط ایران و آژانس بر اساس پادمان و معاهده ان پی تی برقرار است و نظارت ها ادامه دارد و هیچ خدشه ای در آن نبوده و خللی به وجود نیامده است و تداوم دارد. در بحث برجام، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طرف مذاکره نیست.

وی ادعای خبرگزاری بلومبرگ برای کاهش نظارت ها را رد کرد و در رابطه با برقراری مذاکرات گفت: روابط ایران و آژانس طبق بیانیه تهران برقرار است و در حال تدوام است.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا برای اکتبر ۲۰۲۳ تحریم های تسلیحاتی کشورمان لغو خواهد شد، بیان کرد: بله طبق برجام باید تحریم تسلیحاتی لغو شود.

(متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1218283

مهمترین اخبار ایران و جهان: