نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 10:06

ایستگاه «ایست‌کار» گرگان به واحد کارگاهی تبدیل شود

گرگان- استاندار گلستان گفت: ایستگاه ایست‌کار شهرداری گرگان به عنوان واحد کارگاهی دارای کد بیمه تبدیل شود تا زمینه بیمه کارگران ساختمانی تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه شامگاه چهارشنبه در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت هفته کارگر گلستان اظهارکرد: شهرداری گرگان مجموعه ایست کار را به عنوان یک واحد کارگاهی لحاظ کند تا بتوانند از مزیت بیمه بهره‌مند شوند و تولیت آن را هم در اختیار انجمن کارگران و انبوه سازان قرار دهد.

استاندار گلستان افزود: باید با نظارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ‌نامه کارگری ساختمان تبیین شده، همچنین سهمیه بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی از ملی پیگیری شود.

وی ادامه داد: مطابق تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بنا است تعاونی‌ها شکل بگیرد تا نسبت به ساماندهی مسکن کارگری اقدام کنند و در این راستا یک جلسه هم برگزار شده است.

زنگانه گفت: همه مدیران متولی باید برای مشکل شرکت تعاونی مسکن زیبادشت استرآباد و مشکل زمین فاضل آباد آزادشهر که برای مسکن کارگری اختصاص یافته وارد میدان عمل شوند.

استاندار گلستان گفت: به همه سازمان‌هایی که با بخش خصوصی قرارداد دارند ابلاغ شود که صورت وضعیت بیمه را برای پیمانکاران خدماتی‌ها یک ماه و پیمانکاران عمرانی سه ماه بپردازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1204339

مهمترین اخبار ایران و جهان: