نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 16:02

لحظه‌شماری هوادار ۱۰۰ ساله برای دربی میلان؛ برای برد اینتر هر کاری می‌کنم

هوادار ۱۰۰ ساله تیم اینتر می‌گوید برای پیروزی تیمش در دربی میلان حتی از مستمری بازنشستگی‌اش هم می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، انریکو وانزینی برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ و در حالی که ۹۹ سال داشت، برای اولین بار برای نشویق تیم مورد علاقه‌اش اینترمیلان، پای به ورزشگاه جوزپه مه‌آتزا گذاشت.

وانزینی ۱۰۰ ساله که پیراهن شماره ۱۰۰ اینتر را به تن کرده است، به رویترز می‌گوید: علاقه من به اینتر از هفت سالگی آغاز شد اما من هیچ‌وقت نمی‌توانستم به ورزشگاه بروم چون پولی نداشتم.

انریکو حالا می‌گوید برای بازی رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا که چهارشنبه شب میان دو تیم شهر میلان برگزار می‌شود لحظه‌شماری می‌کند و می‌خواهد آن را از تلویزیون آسایشگاه سالمندان در شهر پادولا در شمال ایتالیا تماشا کند.

او می‌گوید: من دعا کردم و از خداوند خواستم شادی پیروزی اینتر را به من عطا کند و امیدوارم این اتفاق بیافتد. من برای پیروزی اینتر هر کاری می‌کنم، حتی مستمری کم خودم را می‌بخشم.

وانزینی در جریان جنگ جهانی دوم یک سرباز بوده و پس از اینکه ایتالیا در سال ۱۹۴۳ تصمیم نیروهای متفقین شد، اسیر نیروهای آلمانی شد و مرگ هم نجات یافت. او پس از بازگشت به خانه، به شغل رانندگی اتوبوس و کامیون روی آورد.

کهنه‌سرباز ایتالیایی که از سوی باشگاه اینتر به مناسبت تولد صد سالگی خود، پیراهن آبی و سیاه این تیم را هدیه گرفته است، هر روز منتظر است تا روزنامه گازتا دلو اسپورت به دست او برسد و همچنین با آی پد خود، بازی‌های ورزشی را دنبال می‌کند.

وانزینی به‌رغم تمجید از سیمونه اینزاگی سرمربی تیمش، می‌گوید او چند اشتباه را مرتکب شده اما امیدوار است اینتر پس از شکست میلان، برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۰، راهی دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1200439

مهمترین اخبار ایران و جهان: