نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 09:45

امروز آخرین فرصت انتخاب رشته پنجاهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی

فرصت انتخاب رشته_ محل پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی امروز شنبه ۱۷ تیرماه به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد. ۱۳ هزار و ۴۱ نفر داوطلب در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند.

کلید نهایی آزمون دستیاری پزشکی ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲ همزمان با انتشار کارنامه آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

داوطلبان مجاز می توانستند از یکشنبـه ۱۱ تیر تا شنبه ۱۷ تیر نسبت به انتخاب ۱۰۰ کد رشته – محل آموزشی مورد علاقه خود به ترتیب اولویت اقدام کرده و فرم انتخاب رشته – محل تکمیل شده خود را تا پایان موعد مقرر از طریق اینترنت ارسال کنند.

چنانچه داوطلب به هر دلیل در موعد مقرر نسبت به تکمیل و ارسال فرم اینترنتی انتخاب رشته – محل اقدام نکند به منزله انصراف داوطلب از فرآیند انتخاب رشته – محل تلقی شده و فرد مذکور از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد.

ظرفیت پذیرش در پنجاهمین دوره دستیاری ۴ هزار و ۶۱۲ نفر است. بیشترین میزان ظرفیت به رشته های تخصصی بیماری های داخلی و کودکان و دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهیدبهشتی اختصاص دارد.

همچنین اعلام نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی در هر رشته جهت سپردن تعهد به مناطق محروم استان‌های محل استقرار آن دانشگاه‌ها به میزان یک هزار و ۲۴۲ نفر اعلام شده است.

جهت انتخاب رشته محل باید علاوه بر انتخاب رشته، دانشگاه محل تعهد مبتنی بر استان محل تعهد انتخابی در فرم تقاضانامه نیز مشخص شود.

براساس قانون اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، تعهد اخذ شده برای کلیه مشمولین بند ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو برای رشته‌های تخصصی پزشکی از ۳ برابر به ۱.۷ برابر دوره تحصیلی مصوب بدون اعمال ضریب منطقه‌ای تقلیل یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1341439

مهمترین اخبار ایران و جهان: