نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 00:43

خشم رژیم صهیونیستی از همبستگی نروژ با فلسطینیان ساکن جنین

در پی موج همبستگی جهانی با ساکنان جنین در جریان یورش نظامی بی‌سابقه صهیونیست‌ها به جنین، دولت نروژ با محکوم کردن خشونت صهیونیست‌ها با مردم فلسطین ابراز همبستگی و حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه محکومیت‌های جهانی علیه تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به جنین، وزیر خارجه نروژ با اعلام همبستگی با ساکنان جنین و محکوم کردن خشونت اشغالگران، خشم مقامات تل آویو را برانگیخت.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه جمعه گزارش داد که با تجاوز نظامی صهیونیست‌ها به جنین و مقاومت قهرمانانه مبارزان فلسطینی که اشغالگران را وادار به عقب‌نشینی مفتضحانه از این شهر پس از تخریب زیرساخت‌های حیاتی شهر و شهادت ۱۲ فلسطینی و زخمی کردن و بازداشت صدها فلسطینی کرد، وزیر خارجه نروژ علیه این تجاوز نظامی واکنش نشان داد.

بر پایه این گزارش، «آنیکن هویتفلد» وزیر خارجه نروژ در واکنش به یورش وحشیانه اشغالگران به شهر و اردوگاه جنین با محکوم کردن جنایت ضد انسانی این رژیم علیه فلسطینیان با اهالی جنین ابراز همبستگی و همدردی کرد.

در همین ارتباط، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت گزارش داد که وزیر خارجه نروژ در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار توییتی نوشت: در تماس تلفنی که شامگاه چهارشنبه با همتای فلسطینی خود در تشکیلات خودگردان درباره پیگیری آخرین تحولات درباره جنین داشتم از همبستگی (دولت) و مردم نروژ با اهالی جنین در برابر اسرائیل سخن گفتم و تشدید خشونت و هرگونه حملات ضد شهروندان فلسطینی را محکوم کردم و استفاده از قوای نظامی طبق قانون و اصول انسانی متذکر شدم و خواستار توقف موج خشونت‌ها علیه ساکنان جنین شدم.

به دنبال اظهارات ضد صهیونیستی وزیر خارجه نروژ، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بلافاصله با صدور بیانیه‌ای علیه نروژ واکنش نشان داد.

لازم به ذکر است که در تجاوز همه‌جانبه زمینی و هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به جنین که با هدف اعلامی از بین بردن مقر فرماندهی گروه‌های مقاومت فلسطینی و تخریب کارگاه‌های تولید موشک و سلاح در این اردوگاه آغاز شد، ۱۲ فلسطینی شهید، ۱۲۰ نفر بازداشت و ۱۰۰ نفر نیز زخمی شدند و مقاومت فلسطین نیز خسارت‌های سنگینی به دشمن صهیونیستی وارد کرده و پنج کوادکوپتر این رژیم را سرنگون و یک خودروی نظامی آن را منفجر کرد که به اذعان صهیونیست‌ها یک نظامی این رژیم به هلاکت رسیده و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340983

مهمترین اخبار ایران و جهان: