نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 23:35

گفتگوی وزرای دفاع آمریکا و اوکراین

وزرای دفاع آمریکا و اوکراین طی تماس تلفنی درباره امنیت منطقه و پویایی میدانی کی‌یف گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع این کشور با الکسی رزنیکوف همتای اوکراینی خود به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزرای دفاع آمریکا و اوکراین در این تماس تلفنی، درباره امنیت منطقه و پویایی میدانی کی یف گفتگو کردند.

در این بیانیه بر ادامه حمایت‌ های بی‌ دریغ آمریکا از اوکراین تاکید و ادعا شد که اولویت‌ ها در زمینه کمک‌ های امنیتی برای رفع نیازهای اوکراین در جنگ مورد بحث و بررسی قرار گرفته است!

وزرای دفاع دو کشور بر ادامه تماس نزدیک تاکید کردند.

وزیر دفاع آمریکا روز شنبه هفته جاری در سخنانی ادعا کرده بود که کشورش از اوکراین تا زمانی که طول بکشد، حمایت خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا مدعی شده بود که کرملین مسیر تجاوز و جنایت را انتخاب کرده، اما مردم اوکراین و ارتش این کشور با شجاعت به آن پاسخ دادند.

آمریکا و اروپا اتحادیه اروپا از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، میلیاردها دلار در قالب کمک مالی، نظامی و بشردوستانه، به کی‌یف کمک کرده است. مسکو همواره تاکید کرده که آموزش نظامی، ارسال و تأمین اسلحه برای اوکراین، به مثابه مداخله غیرمستقیم در جنگ بوده و تسلیحات ارسالی غرب برای کی‌یف، اهدافی مشروع برای ارتش روسیه خواهد بود.

از سوی دیگر، رئیس جمهور اوکراین شامگاه یکشنبه از گفتگوی تلفنی خود با رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

منابع غربی گزارش دادند که ولودیمیر زلنسکی با جو بایدن درباره تحولات اخیر روسیه و روند درگیری‌ها در این کشور گفتگو کرده است.

رئیس جمهور اوکراین در تماس تلفنی خود با رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که با بایدن درباره توسعه همکاری نظامی با تمرکز بر تسلیحات دوربرد گفتگو کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311883

مهمترین اخبار ایران و جهان: