نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 19:54

الگوهای تربیتی و آموزشی باید متناسب با نیاز نسل جدید ترسیم شود

کرمانشاه- رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: الگوهای تربیتی و آموزشی باید متناسب با نیاز نسل جدید ترسیم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، الهام یاوری بعد از ظهر دوشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان کار سوق صدا، دوربین و سمپاد که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های مربوط به مدارس سمپاد عاملی برای تغییر و تحول در فضای آموزش و پرورش بوده که بر همین اساس برای بدنه آموزش و پرورش مأموریت جدی ایجاد می‌کند.

وی افزود: در بدنه آموزش و پرورش برای رشد، شکوفایی و تربیت دانش آموزان هر یک از افراد باید متناسب با نیاز، علاقه و استعدادهای موجود از امکانات استفاده شود چرا که نسل جدید برای تربیت و آموزش نیازمند روش و ابداعات جدید است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مدارس خوب و پیشرفته‌ای در مباحث آموزشی و تربیتی در کشور داشته باشیم نیازمند سه مسئله مهم شامل استفاده از الگوهای موفق تربیتی که با زبان و ذهن نسل جدید قرابت دارد، استفاده از مربیان ارزشمند تربیتی که با برنامه‌های ترسیم شده زندگی هدفمند و معنا را به دانش آموزان بیاموزند و در نهایت شبکه وسیعی از ایده‌ها و افکار ایجاد شود که از طریق آن ۲ مسئله و گام اولیه را پایدار سازد.

یاوری ادامه داد: معلمان سمپاد باید در سه مسئله و گام‌های نام برده ایفا نقش داشته و برای ایجاد فضای خوب در مدارس تلاش کنند تا با استفاده از ایده‌های اجرا شده در مدارس سمپاد معلمان دیگر مدارس نیز درگیر پیاده سازی برنامه‌های تمام ساحتی شوند کما اینکه امروز شاهد اجرایی شدن بسیاری از برنامه‌های مدارس سمپاد در دیگر مدارس هستیم.

وی اضافه کرد: مهمترین موضوعی که تئوری مدیریتی در حوزه تحول را متأثر می‌کند عوامل تحول هستند که با کسب ضرورت‌ها و توانمندی‌ها در سطوح مختلف سازمان استعدادهای درخشان حضور پیدا می‌کنند و سبب تحول در آموزش و سمپاد هستند.

باوری در پایان تاکید کرد: سمپاد مدل تربیتی و مسیر خود را از طریق سند تحول بنیادین ترسیم کرده و شعار " هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثر گذاری" را سرلوحه کار خود قرار داده و از طریق بسط مفهومی این شعار به دنبال کسب شایستگی‌ها و تقویت آن خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311683

مهمترین اخبار ایران و جهان: