نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 18:37

ثبت نام 7 هزار مددجوی کمیته امداد گلستان در نهضت ملی مسکن

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۷ هزار و ۷۲۰ نفر از مددجویان استان در سامانه نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۲۵۰ پروژه تخصیص داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، عیسی بابایی عصر امروز در جلسه شورای مسکن استان گلستان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در حوزه مددجویان تامین مسکن اقشار محروم است، اظهارکرد: در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۷ هزار و ۷۲۰ نفر از مددجویان استان در سامانه نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۲۵۰ پروژه تخصیص داده شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: ۲۰۸ متقاضی افتتاح حساب برای واریز سهم آورده را انجام دادند و همچنین تایید نهایی ۹۷۳ متقاضی نیز انجام شده است. متاسفانه درخواست ۴۵۵ مددجو نیز به‌علت ناتوانی در تامین سهم آورده رد شده است که امیدواریم در این زمینه دستگاه‌های مختلف و به‌ویژه بانک‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

وی توضیح داد: دو مکاتبه از سوی معاونان وزارت راه و شهرسازی به ادارات کل استان‌ها انجام شد تا مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به‌دلیل نداشتن سهم آورده حذف نشوند و از سوی دیگر در ششمین جلسه شورای مسکن کشور با حضور رئیس‌جمهور مصوب شد که امکان تهاتر برای ساخت مسکن مددجویان امداد و بهزیستی وجود داشته باشد.

بابایی همچنین گفت: موضوع دیگر که البته جزو مصوبه‌های شورای مسکن کشور هم بود پرداخت تسهیلات ۲ درصد تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان به مددجویان تحت پوشش امداد و بهزیستی است که قرار بود از منابع صندوق توسعه ملی تامین شود.

وی به ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه اشاره و بیان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه، سهمیه سال گذشته استان ساخت ۶۵۰ واحد بود که ۵۷۰ واحد را جذب کردیم. با توجه به پرداخت کمک‌های بلاعوض ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی این انتظار از بانک‌ها وجود دارد که هرچه زودتر پرونده‌های مربوط به مددجویان را به مرحله انعقاد قرارداد برسانند تا اعتبارات بلاعوض استان برگشت نخورد.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1322639

مهمترین اخبار ایران و جهان: