نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 21:18

فراخوان مقابله با طرح شوم صهیونیست‌ها

با افزایش اقدامات صهیونیست‌ها در خصوص بستن ورودی‌های مسجدالاقصی، اهالی مسجدالاقصی فراخوان‌هایی را جهت مقابله با طرح‌های شوم صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی، صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، اهالی قدس، با صدور فراخوان‌هایی، از فلسطینیان دعوت کردند تا با طرح‌های شوم رژیم صهیونیستی و بستن ورودی‌های مسجدالاقصی از سوی نظامیان این رژیم، مقابله کنند.

رژیم صهیونیستی در آخرین نمونه از این دست اقدامات، امروز شنبه، ضمن بستن باب الاسباط مسجدالاقصی، جوانان فلسطینی را مورد تعرض قرار داد و چندین تن از آنان را بازداشت کرد.

بسام ابوسنینه، پژوهشگر امور قدس، با تأکید بر ضرورت تداوم حضور شبانه‌روزی فلسطینیان در مسجدالاقصی جهت خنثی‌سازی طرح‌های اشغالگران صهیونیست اعلام کرد که کابینه رژیم صهیونیستی، شهرک‌نشینان را به تعرض به مسجدالاقصی تشویق می‌کند تا واکنش‌های فلسطینیان، کشورهای عربی و کشورهای اسلامی را در این خصوص بسنجد.

این پژوهشگر، با تأکید بر اهمیت شدت واکنش‌ها نسبت به تعرض‌های رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی افزود: مرحله‌ای بسیار خطرناک پیش‌روی مسجدالاقصی قرار گرفته است. ملت ما باید در برابر طرح‌های یهودی‌سازی هوشیار بماند؛ چرا که اشغالگران، برای اجرای تدریجی طرح‌های یهودی‌سازی خود، مسجدالاقصی، به ویژه بخش شرقی آن و همچنین شهر قدس را هدف قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: اشغالگران در تلاشند با ممانعت از حضور اهالی قدس در منطقه باب الاسباط و آزار نمازگزاران و زائران مسجدالاقصی، حضور شبانه‌روزی فلسطینیان در این مکان مبارک را پایان بدهند.

ابوسنینه، تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تسلط بر باب الرحمه و باب الاسباط را نشانگر وجود برنامه‌ای هدفمند از سوی صهیونیست‌ها برای بخش شرقی مسجدالاقصی دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1322739

مهمترین اخبار ایران و جهان: